2020 szeptemberében az új BMW M4 Coupé (G22) mellett az új M3 limuzin (G20) is bemutatkozik, jövőre pedig az M4 kabrió (G23) is megérkezik az utakra, kemény- helyett ismét vászontetővel. Ezek a karosszériaváltozatok várhatók voltak, az azonban nagy meglepetés volt pár hete, amikor a BMW hivatalosan bejelentette, hogy
az M3-as sorozat első ízben kap majd egy kombi változatot is,
amely a G21 kódjelű 3-as kombin alapul, és az Audi RS4 Avant és a Mercedes-AMG C 63 T-Model közvetlen vetélytársa lesz.
Akkor még csak egy sötét grafikát mutattak az autóról, most azonban egy rövid videót is közzé tettek, amelyen az látszik, ahogy
egy erősen álcázott prototípus tesztelési célból elhagyja a müncheni BMW-gyár területét.
Hiába takarja fekete-fehér matrica a teljes karosszériát, az tisztán kivehető, hogy a Touring is megkapja az M3/M4 sokaknak nem tetsző, magas hűtőmaszkját, az extrém módon kiszélesített sárvédőit és a négy öblös kipufogóvégét.
Az M3 Touring háromliteres,
480 és 510 lóerős változatban kérhető,
soros hathengeres, dupla turbós benzinmotorja ugyanaz lesz, mint a sima M3-asé. Természetesen a kombi is elérhető lesz automata váltós, összkerék-meghajtású változatban, de az alapverziót meg lehet majd rendelni kézi váltós, hátsókerekes kivitelben is.
Elődök
A BMW M modellek közül eddig ez csak az M5-ből létezett kombi: a második generációból (E34) 1992-ben, majd negyedik nemzedékéből (E61) 2007-ben készült nagyteljesítményű Touring kivitel. Pontosan 20 évvel ezelőtt ugyan a harmadik generációs M3 műszaki alapjaira terveztek egy kombi prototípust, de az valamiért sosem kerül gyártásba.