A Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének igazgatója, Thomas Schäfer veszi át a cseh autógyártó vezetését, és a tömegtermék modellekre összpontosítja a cég profilját - jelentette be hétfőn a Volkswagen AG leányvállalata, a cseh Skoda autógyártó. Thomas Schäfer az afrikai autógyártók szakmai képviseletének vezetője is volt.
Thomas Schäfer 2012-ben igazolt át a Daimlertől a Volkswagenhez és kezdetben a külföldi autógyártást koordinálta a konszernnél. Három év elteltével átvette a Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének vezetését, ahol új termelőkapaciást épített ki és kiterjesztette az értékesítési hálózatot.
Elődje, Bernhard Maier öt évig vezette a Skoda autógyárat és július 31-én vált meg hivatalától. A vezetésével az autógyártó sosem látott sikereket ért el,
hatodik éve vannak 1 millió felett az eladások, öt év alatt 1 055 ezerről 1 242 ezerre nőtt az értékesített autók száma.
A növekvő kereslet főleg az új szabadidő-autóknak, a Kodiaq-nak, a Karoq-nak és Kamiq-nak köszönhető, amelyeket Maier irányításával fejlesztettek ki és vezettek be a piacokra.
A topmenedzser távozásának állítólag az volt az oka, hogy a
túl sok vevőt csábított el a Volkswagentől
a Skoda irányába a német márka fontos piacain, mivel az azonos minőségű autókat olcsóbban tudta adni az alacsonyabb csehországi bérköltségek miatt.
A Volkswagen-konszern vezére (aki nemrég elvesztette a Volkswagen autómárka vezérigazgatói székét), Herbert Diess korábban így kritizálta Bernhard Maier munkáját:
a Skoda nem volt kellőképpen agresszív
a nagy volumenű modellek piacán olyan konkurensekkel szemben, mint a dél-koreai és a francia autógyártók. Nincs értelme egy harmadik prémiummárkát létrehozni a konszernen belül" - mondta, az Audira és a Volkswagenre célozva.
A Skoda nagy bevételtermelő részlegnek számít a konszernen belül. A Skoda az idei első félévben is pozitív működési eredményt gazdálkodott ki az üzemleállások, és a 31 százalékkal csökkent értékesítés ellenére is.