A hatvanas évek közepén az egyliteres kategória világszerte legkorszerűbb képviselői közé tartozott a farmotoros és hátsókerék-hajtású Skoda 1000 MB. A Csehszlovákiában "Embéčko" néven is emlegetett modell négyajtós, lépcsős hátú karosszériával készült, de kupé-, roadster- és kombiváltozat is szerepelt a tervekben.
Az 1963 májusa és júniusa közötti háromhetes tesztprogram során a kombi prototípus mintegy hétezer kilométert tett meg, s 74 km/h átlagsebesség mellett 7,6 literes átlagfogyasztást mértek vele.
A jármű előnyei közé tartozott tágas beltere és két csomagtartójának bőséges térfogata, míg (elég nagy) hátránya volt a hátsó csomagtérpadlózat alatti, bonyolult motorbeépítése, ami jelentősen megnehezítette a karbantartást. A szűk hely miatt a négyhengeres motor hűtésével is adódtak problémák.
Ezért is született végül az a döntés, hogy a kombit nem veszik fel a modellprogramba, s a Skoda inkább a rendkívül sikeres lépcsős hátú 1000/1100 MB sorozatgyártásának beindítására összpontosított.
A valaha készült egyetlen Skoda 990 "Hajaja" kombi Mladá Boleslavban, a Skoda Múzeum gyűjteményében tekinthető meg.