Ez az új olasz autó lehet az egyik legolcsóbb családi crossover a magyar piacon

Fiat Tipo
Vágólapra másolva!
A felfrissített Fiat Tipo-választék egy új, terepes modellváltozattal és egy kis turbómotorral gazdagodott.
Vágólapra másolva!
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

2016-ben mutatkozott be a Fiat Tipo aktuális nemzedéke, azóta 670 ezer példány talált gazdára belőle Európában, ennek a 30 százaléka Olaszországban. A mostani ráncfelvarrás után az alsó-középkategóriás típust

már szabadidő-autós gúnyában is meg lehet majd rendelni.

Az új Cross változat könnyen megkülönböztethető a normál Tipótól, mivel 4 centivel emelt futóművet, fényezetlen műanyag védőelemeket, alsó védőlemez-imitációt, egyedi lökhárítókat és hűtőmaszkot, nagyobb kerekeket, valamint tetősíneket is kap. Várhatóan 5-6 millió forint körüli alapárával a Tipo Cross a Suzuki SX4 S-Cross mellett az egyik legolcsóbb családi szabadidő-autó lehet a piacon.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

Természetesen a modellfrissítés mindhárom karosszériaváltozatot, az ötajtós, a szedánt és a kombit is érintette. Mindegyik megkapta az új hűtőmaszkot, amelyen a kerek Fiat embléma helyett már az új, a 2019-es Centroventi tanulmányon debütált logót, a stilizált FIAT feliratot találjuk. Módosultak a lökhárítók, új színek (óceánkék, paprika narancs) és felnik (16 és 17 colos méretben) jelentek meg, az immár

alapáron LED-es fényszórókban

felülre vándorolt a nappali fény csíkja, a szintén LED-es hátsó lámpáknak csak a belső mintázata változott. Összességében a sok apró változástól frissebb lett a török gyártású Tipo megjelenése, annak ellenére, hogy a fémből préselt karosszériaelemek nem változtak.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

Belül a legnagyobb újdonságot a 7 colos digitális műszerfal és a korábbinál több mint kétszer nagyobb, feláras, 10,25 colos multimédia érintőképernyő jelenti, utóbbin a Fiat 500 Electric-ben debütált új infotainment rendszer, az Android-alapú Uconnect 5 fut.

Széria hozzá a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay,

a fedélzeti rendszerhez Bluetooth-on két telefon is kapcsolódhat egy időben. Lecserélték a kormányt, a középkonzolon módosították a klíma vezérlőpanelét, hátra is került USB-csatlakozó, és előre már rendelhető vezeték nélküli telefontöltő.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

Bővül a vezetéstámogató rendszerek választéka, már sávtartó, holttér-figyelő, fáradtságfigyelő, automatikus távfény-asszisztens, táblafelismerő és intelligens sebességszabályzó (az aktuális sebességhatárokhoz igazítja a tempót) is elérhető a Tipóhoz. Sajnos

adaptív, távolságtartó tempomat továbbra sincs,

pedig az már a Suzukikban is lassan alapfelszereltségnek számít.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

Az 1,4-es, 95 lóerős szívó benzines nyugdíjba ment,

a helyére az új egyliteres, háromhengeres turbómotor lépett 100 lóerővel.

Bizonyára sokat javít a vezethetőségen, hogy a 190 Nm-es csúcsnyomaték 1500-as fordulatnál jelentkezik, korábban a 127 Nm-es csúcsérték 4500-nál állt rendelkezésre. A GSE T3 nevű kis turbómotor átlagfogyasztása 5,2 liter a WLTP ciklus szerint mérve.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

Megmaradtak, de tisztább üzeműek lettek az 1,6 literes, négyhengeres Multijet dízelek, melyek közül a gyengébb 95, az erősebb már 130 lóerőt ad le (a korábbi 120 helyett), a fogyasztásuk 4,15 liter átlagosan.

Kikerült a választékból a 120 lóerős 1,4-es T-Jet turbós benzinmotor,

valószínűleg a magas szén-dioxid kibocsátása miatt.

Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo
Fiat Tipo

A koronavírus járványra reagálva a Tipóhoz továbbra is rendelhető a D-Fence by Mopar csomag, amely háromszintű védelmet jelent a légszennyezés és a fertőzések ellen: egy szűrő megakadályozza, hogy kívülről az allergén anyagok, a nemkívánatos részecskék és baktériumok bejussanak az utastérbe, egy belső szűrő bent fogja fel a keringő pollen részecskéket és a baktériumokat, a harmadik elem pedig egy

belső UV-lámpa,

amely a fényével fertőtleníti a kormányt, a váltógombot és az üléskárpitokat.

Az alaposan megújult Fiat Tipo várhatóan 2021 első negyedévében érkezik majd meg a kereskedésekbe.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!