2016-ben mutatkozott be a Fiat Tipo aktuális nemzedéke, azóta 670 ezer példány talált gazdára belőle Európában, ennek a 30 százaléka Olaszországban. A mostani ráncfelvarrás után az alsó-középkategóriás típust
már szabadidő-autós gúnyában is meg lehet majd rendelni.
Az új Cross változat könnyen megkülönböztethető a normál Tipótól, mivel 4 centivel emelt futóművet, fényezetlen műanyag védőelemeket, alsó védőlemez-imitációt, egyedi lökhárítókat és hűtőmaszkot, nagyobb kerekeket, valamint tetősíneket is kap. Várhatóan 5-6 millió forint körüli alapárával a Tipo Cross a Suzuki SX4 S-Cross mellett az egyik legolcsóbb családi szabadidő-autó lehet a piacon.
Természetesen a modellfrissítés mindhárom karosszériaváltozatot, az ötajtós, a szedánt és a kombit is érintette. Mindegyik megkapta az új hűtőmaszkot, amelyen a kerek Fiat embléma helyett már az új, a 2019-es Centroventi tanulmányon debütált logót, a stilizált FIAT feliratot találjuk. Módosultak a lökhárítók, új színek (óceánkék, paprika narancs) és felnik (16 és 17 colos méretben) jelentek meg, az immár
alapáron LED-es fényszórókban
felülre vándorolt a nappali fény csíkja, a szintén LED-es hátsó lámpáknak csak a belső mintázata változott. Összességében a sok apró változástól frissebb lett a török gyártású Tipo megjelenése, annak ellenére, hogy a fémből préselt karosszériaelemek nem változtak.
Belül a legnagyobb újdonságot a 7 colos digitális műszerfal és a korábbinál több mint kétszer nagyobb, feláras, 10,25 colos multimédia érintőképernyő jelenti, utóbbin a Fiat 500 Electric-ben debütált új infotainment rendszer, az Android-alapú Uconnect 5 fut.
Széria hozzá a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay,
a fedélzeti rendszerhez Bluetooth-on két telefon is kapcsolódhat egy időben. Lecserélték a kormányt, a középkonzolon módosították a klíma vezérlőpanelét, hátra is került USB-csatlakozó, és előre már rendelhető vezeték nélküli telefontöltő.
Bővül a vezetéstámogató rendszerek választéka, már sávtartó, holttér-figyelő, fáradtságfigyelő, automatikus távfény-asszisztens, táblafelismerő és intelligens sebességszabályzó (az aktuális sebességhatárokhoz igazítja a tempót) is elérhető a Tipóhoz. Sajnos
adaptív, távolságtartó tempomat továbbra sincs,
pedig az már a Suzukikban is lassan alapfelszereltségnek számít.
Az 1,4-es, 95 lóerős szívó benzines nyugdíjba ment,
a helyére az új egyliteres, háromhengeres turbómotor lépett 100 lóerővel.
Bizonyára sokat javít a vezethetőségen, hogy a 190 Nm-es csúcsnyomaték 1500-as fordulatnál jelentkezik, korábban a 127 Nm-es csúcsérték 4500-nál állt rendelkezésre. A GSE T3 nevű kis turbómotor átlagfogyasztása 5,2 liter a WLTP ciklus szerint mérve.
Megmaradtak, de tisztább üzeműek lettek az 1,6 literes, négyhengeres Multijet dízelek, melyek közül a gyengébb 95, az erősebb már 130 lóerőt ad le (a korábbi 120 helyett), a fogyasztásuk 4,15 liter átlagosan.
Kikerült a választékból a 120 lóerős 1,4-es T-Jet turbós benzinmotor,
valószínűleg a magas szén-dioxid kibocsátása miatt.
A koronavírus járványra reagálva a Tipóhoz továbbra is rendelhető a D-Fence by Mopar csomag, amely háromszintű védelmet jelent a légszennyezés és a fertőzések ellen: egy szűrő megakadályozza, hogy kívülről az allergén anyagok, a nemkívánatos részecskék és baktériumok bejussanak az utastérbe, egy belső szűrő bent fogja fel a keringő pollen részecskéket és a baktériumokat, a harmadik elem pedig egy
belső UV-lámpa,
amely a fényével fertőtleníti a kormányt, a váltógombot és az üléskárpitokat.
Az alaposan megújult Fiat Tipo várhatóan 2021 első negyedévében érkezik majd meg a kereskedésekbe.