Az országban még nem látott képességet kapnak a győri közlekedési lámpák

Áthajtás a piroson, szabálysértés, az autósok nem állnak meg a piros lámpánál
Vágólapra másolva!
Az országban elsőként Győrben olyan kommunikációs eszközöket telepít jelzőlámpás csomópontokba a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelyek képesek a jármű és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közút újabb, úgynevezett C-ITS (hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek) útmenti adó-vevő berendezéseket (RSU - Road Side Unit) szerzett be, és telepít majd Győr tíz csomópontjába a C-Roads projekt részeként. A C-Roads projekt az Európai Unió tagállamai és útkezelő szervezetei közti kezdeményezés, amelyben a hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek határokon átnyúló tesztelését és megvalósítását szeretnék elérni.

A Győrben október végére elkészülő rendszer előnyeit egyelőre azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek gépjárműve képes ilyen adatok fogadására.

A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt menet közben a csomópontok előtti sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről, emellett arról is, ha ő vagy más sofőr a piros jelzés ellenére behajt egy kereszteződésbe, amellyel veszélyhelyzetet okoz.

A társaság korábban már telepített hasonló kommunikációs eszközöket az M0-s autóúton és az M1-es autópályán. Az M1-es autópályán korábban üzembe helyezett berendezések korszerűsítése és a kísérleti szakasz bővítése mellett

az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök, várhatóan idén év végéig.

A Magyar Közút Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. A társaság külföldi együttműködési megállapodásain keresztül, a ZalaZONE tesztpályával és a BME Gépjárműtechnológia Tanszékével együttműködve a jövőben további hasonló fejlesztést tesztel éles környezetben is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!