Akárcsak az új Opel Mokka, a frissített Crossland esetében is eltűnik szabadidő-autós jellegre utaló X betű a névből. Abban is hasonlít a két modell, hogy a mostani ráncfelvarráskor a Crossland is
megkapta a márka új,„sisakrostély" arcát.
A Vizornak hívott orrdizájn optikailag szélesebbé teszi az autót, és karakteresebb megjelenést kölcsönöz neki.
Azonban a műszaki alapok még mindig az előző generációs Peugeot 2008-ból származnak,
az 1,2-es háromhengeres benzineseket (83, 110 és 130 lóerővel) és 1,5 literes, négyhengeres turbódízeleket (110 és 120 lóerővel) tartalmazó motorválaszték sem változott.
Hiába próbálja az Opel optikailag SUV-nak láttatni a Crosslandot, a 2017-ben bemutatott modell valójában a régen nálunk is kedvelt Meriva utóda. Vagyis nem más, mint
egy kicsi, de tágas egyterű, remek variálhatósággal:
a 60/40 arányban osztott hátsó üléspad hosszirányban 15 centivel elcsúsztatható, így 410-ről 520 literese nőhet a csomagtér – utóbbi érték a legnagyobb a kategóriában. Ha pedig teljesen lehajtják a hátsó üléseket, 1255 literre nő a térfogat.
Bár a terepes megjelenés miatt SUV-nak tűnik, a Crosslandból csak elsőkerék-meghajtású létezik. Viszont legalább megkapta a Peugeot-kból ismert
trükkös, ötállású kipörgésgátlót,
amely megkönnyíti a haladást laza, csúszós talajon. Ráadásul az ESP-t is teljesen ki lehet kapcsolni 50 km/h sebességig, ami szintén segíti a terepezést.
Jó hír, hogy az Opel áthangolta a viszonylag magas és keskeny Crossland futóművét, hogy stabilabb és jobban vezethető legyen. Újak a rugók és a lengéscsillapítók, a kormányzás pedig állítólag több visszajelzést ad, és precízebb, mint korábban.
Már elkezdődött a frissített Crossland hazai forgalmazása, az első autók 2021 elején érkeznek a márkakereskedésekbe, várhatóan 5-6 millió forint közötti alapáron.