A 2002 és 2012 között gyártott Maybach 57 és 62 hatalmas bukás volt a Mercedes számára, hiszen a Rolls-Royce Phantom vetélytársának szánt luxusautóból mindössze 3000 darabot tudtak 10 év alatt eladni az egész világon. A következő Maybach ezért már nem önálló modellként, hanem csak a W222-es S-osztály csúcsverziójaként mutatkozott be 2015 tavaszán, és sokkal sikeresebb is volt, 60 ezer példány fogyott belőle.
A recept a legújabb generáció esetében is ez maradt,
a Mercedes legdrágább limuzinja ezúttal is az S-osztályon, de már annak W223-as, legújabb generációján alapul.
547 centiméteres hosszával a Mercedes-Maybach S-osztály
18 centivel hosszabb még a nyújtott S-osztálynál is,
a felszabaduló teret természetesen a hátsó lábtér bővítésére használták fel, így igazi sofőrös limuzinná vált.
Nem csak a tengelytávban, a felnikben és az opciós kéttónusú fényezésben különbözik a Maybach megjelenése a normál S-osztályétól, hanem abban is, hogy eltérő a motorháztető, a hűtőmaszk és a két lökhárító, a C-oszlopokban kialakítottak egy-egy kisablakot, melyek mellé Maybach-logót tettek, és a hátsó ajtó is nagyobb. A fehér slusszkulcsot rózsaarany díszkerettel látják el.
A hátsó sorban két különálló, minden irányban
elektromosan állítható, hűthető-fűthető, ággyá alakítható lábtámaszos ülés várja a szerencsés milliárdosokat,
az elektromosan kihajtható, és az első üléshez rögzíthető lábtámaszok 5 centivel hosszabbak, mint korábban, és az ülés többi részéhez hasonlóan képesek masszírozásra. Újdonság, hogy az hátsó executive ülések külön nyak- és vállfűtéssel is rendelkeznek, és az is, hogy az új övbecsatolás-segítő a hátsó biztonsági öveket közelebb tolja közelebb az utasok kezéhez, amikor szenzorok érzékelik, hogy már nyúlnak értük. Egyébként a hátsó ajtók szintén automatikus mozgatásúak, a sofőr is irányíthatja őket elölről.
A hátsó utasok - a sofőrhöz hasonlóan - a Maybach számos funkcióját (például sötétítő rolók, olvasólámpák) akár
gesztusvezérléssel is kezelhetik
a tetőbe épített 3D-s lézerkameráknak köszönhetően, de természetesen több OLED érintőképernyő és hangvezérlés is rendelkezésre áll a második sorban is.
Nem csak a négyliteres, 517 lóerős, 48 voltos lágy hibrid rendszerrel ellátott négyliteres biturbó V8-assal (S 580) és a
hatliteres, 621 lóerős, biturbó V12-essel (S 650) lehet majd megrendelni
az új Maybachot, hanem egy plug-in hibrid hajtással is. Utóbbiban a háromliteres V6-os benzinmotor a kilencfokozatú automata váltóba integrált villanymotorral együtt 503 lóerőt képes leadni.
Természetesen az új Maybach minden olyan technikai újdonságot felvonultat, ami a szeptemberben bemutatott W223-as S-osztályban megtalálható. Széria a légrugózás, az adaptív lengéscsillapítás és az útfelülethez igazodó aktív futómű (E-Active Body Control), felárért kétféle hátsókerék-kormányzás is rendelhető, közülük a drágább akár 10 fokos kerékelfordulást is lehetővé tesz.
A Digital Light-nak nevezett fényszórók darabonként 1,3 millió pixeles felbontással rendelkeznek az ugyanennyi mikrótükörnek köszönhetően, így nem csak a fényüket lehet minden korábbinál precízebben irányítani, hanem ábrákat is ki tudnak vetíteni az útra, például az autó szélességét jelző csíkokat.
Nem kevesebb, mint 18 légzsák vigyáz a bent ülőkre,
köztük a világújdonságnak számító hátsó frontlégzsákok, oldalütközés-veszély esetén a légrugók megemelik a futóművet, hogy ne az ajtók, hanem a küszöb nyelje el a becsapódás erejét. A vezető dolgát 3D-s digitális műszerfal és a világ legnagyobb, kiterjesztett valóságot használó head up kijelzője könnyíti meg.
A 3-as szintű önvezető rendszert a világon elsőként, már 2021-től használhatják a Maybach-sofőrök
Németországban (autópálya-torlódásoknál 60 km/h-ig az utat sem kell figyelnie a sofőrnek), de megfelelő infrastruktúrájú parkolóházakban akár a 4-es szintű önvezetés is lehetséges, ami azt jelenti, hogy az utas és a sofőr kiszáll a bejáratnál, és a Maybach önállóan elmegy leparkolni magát, induláskor pedig kiáll, és fel is veszi őket.
Az árakat még nem árulta el a Mercedes, de várhatóan az alapmotoros Maybach is többe fog kerülni 60 millió forintnál, ami ugyan a másfélszerese az új, nyújtott karosszériás S 500 árának, de egy Rolls-Royce Phantomét vagy egy Bentley Mulsanne-ét meg sem közelíti.