Hegyomlásnyi SUV, mesébe illő étvággyal - BMW X5 XDrive 45e teszt

BMW X5 45e teszt (2020)
Vágólapra másolva!
Nem lehet érzelmek nélkül közelíteni a BMW-khez, és ez a tétel hatványozottan igaz az X5-ösre. Elsőre zavarba ejtő lehet a zöld rendszám egy ilyen vicsorgó fenevadon, de el kell fogadnunk, hogy van benne logika. A tesztautó közel 40 milliós ára kerül mérlegre a hivatalosan száz kilométerenként 1,9 liter benzin (plusz 23,2 kWh áram) fogyasztással, és a képletből a dízeleket sem hagyhatjuk ki.
Vágólapra másolva!

A bajorok első olyan autóját, amivel valóban el lehet hagyni az aszfaltot, még az előző évszázadban mutattak be, és új névadási logikával úgy hívták, X5. Akkor a közönség el is felejtett szentségtörést kiáltani, annyira döbbenetesen festett, és olyan sportosságot vitt a terepjárók kasztjába. Ma már triviális jelenség a szabadidő-autó, olyannyira, hogy a német prémiummárkák kínálatában lassan többségben lesznek a SUV-ok, és kikopnak a klasszikus Matchbox-formájú szedánok.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Érdekes, de az X5/X6 duó mérce a sok kupéhátú és egyéb rendellenes formákban burjánzó behemót között. A 2018-ban bemutatott negyedik generáció az előzőnél gonoszabb szemeket,

50%-kal nagyobb veséket és látványosabb kiegészítőket kapott,

és ezzel veszélyes lett az összkép. Bár nekem tetszik, a rokonok és ismerősök zöme rém erőszakosnak látta a tesztautót. Persze minden viszonyítás kérdése, mellé kell tenni az X6 M50i-t, és máris ártatlan bárány válik belőle.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Hatalmas, de ezúttal csak ötüléses

Már az első generáció is elszakadt az 5-ös BMW által kínált méretektől, ez a különbség pedig az évek során csak nőtt. Az X5 hatalmas, már-már túlzó, miközben ehhez a hajtáslánchoz nem lehet kérni a plusz két ülést a harmadik sorba, vagyis ugrott a 2,5 milliós nagycsaládos támogatás. Akinek esetleg pont ekkora összegen múlt volna a dolog, az nyugodtan hagyja ki a Bowers&Wilkins csúcshifit, és máris pénzénél van.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Plug-in hibridünkben amúgy a csomagtartó is szűkösebb 150 literrel a hagyományos X5-höz képest, de persze így is belefér némi túlzással egy Isetta. A tekintélyes szélesség már határeset az itthoni forgalomban,

nagyon kell az összkerék-kormányzás a fordulékonysághoz,

illetve a kamera és szenzorerdő. Még így is necces a szabvány Aldi-parkolóhelyre a beállás (csálén állva ugyanis jön ám a BMW-sofőrre mutogatás), de kis gyakorlás után azért meg lehet szokni egy ekkora testet is.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

A beltér pont olyan pazar, mint amilyennek lennie kell. Igyekeztek minden érzékszervre hatni: az anyagok tapintása is kiváló és kétféle beépített illat közül is választhatunk. Ezt onnan tudtam meg, hogy a feleségem az első kanyar után szólt, hogy kapcsoljam ki. Csodálatosak az ülések és mintha puhábbak lennének a megszokott BMW-ülőalkalmatosságoknál. Persze hűt-fűt és masszíroz is a két első fotel, de hátra is jutott ülésfűtés, sőt még két, teljesen függetlenül működő monitor is.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Digitalizált, de messze nem tökéletes

Zavarbaejtően sok a beállítási lehetőség elöl, főleg a vezetési mód – adaptív futómű – kormányzás Bermuda-háromszögben lehet eltévedni. A légrugók alapáron járnak a 45e-hez (meglepően nagyvonalú gesztus a BMW-től) és kifejezetten andalítóvá teszik a hétköznapi autózást.

Úthiba, keresztborda, fekvőrendőr nem igazán tűnik fel,

a szintszabályzós futómű szépen kisimít mindent és mindenkit, aki útjába kerül.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Hiába működik jól a legtöbb dolog, testreszabhatóságban és menőségben a konkurencia előrébb tart. E kategóriában elvárható lenne, hogy a digitális műszerfalhoz témát és hangulatot választhassunk, vagy, hogy kedvünkre pakolhassuk az infókat balról jobbra. Persze pár gyártó, például az Apple megteheti, hogy nem ad lehetőséget a menü teljes átszabására az Androiddal ellentétben. Teheti ezt azért, mert az iPhone menürendszere a felhasználók túlnyomó többségének úgy tetszik, ahogy van.

BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)
BMW X5 45e teszt (2020)

Lehet, hogy a BMW műszerfalára is lekutatták, hogy mindenki elájul majd tőle, de én nem voltam a fókuszcsoportban. Nekem ez kicsit kusza, unalmas és nem intuitív, sokkal jobb a feláras head-up kijelző. Érthetetlen a navigáció is, ami

ódivatú grafikával mutatja gyakran rosszul az útvonalat,

és nincs műholdkép opció sem. Két próba után maradtam a Carplay-nél: gyorsan, vezeték nélkül működik, és azon rendes Google Maps van, ami tudja, hogy hol lehet a közelben tankolni.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!