Ennyi pénzért ajándék egy új autó - Dacia Sandero Stepway 1.0 LPG teszt

Dacia Sandero teszt
Vágólapra másolva!
A Dacia Sandero eddig is az újautó-piac ár/érték bajnoka volt, az új generációba viszont akkor is nehéz belekötni, ha a Suzuki-verő árcédulától eltekintünk. Persze abszolút értékben nem veri meg a márkásabb kisautókat, de közel azt a szintet hozza jóval kevesebbért.
Vágólapra másolva!
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

A Dacia nem arról híres, hogy elkapkodja a modellváltásokat. Például a legutóbbi Sandero nyolc évig volt gyártásban, ami 1-2 évvel több az átlagosnál. Igaz, nem is volt okuk leváltani, hiszen négy éve ez a legnépszerűbb autó Európában a magánvásárlók között, az első generáció 2008-as megjelenése óta pedig már több mint kétmilliót adtak el belőle. A hosszú modellciklus előnye, hogy a fejlesztési költségek jobban eloszlanak, de a Daciának más trükkökre is szüksége van ahhoz, hogy az árait alacsonyan tartsa. Kiforrott, de elavult Renault-technikára építi az autóit (fejlődő országokban, alacsony munkabérért), az extrákból csak a legszükségesebbeket adja, emellett dizájnra, biztonságra és minőségi beltéri anyagokra sem költ sokat.

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Az új Sandero azonban sok tekintetben más, mint az elődje. Ugyanaz a korszerű architektúra (CMF-B) adja az alapokat, ugyanaz, ami a tavaly bemutatott új Renault Clio, Captur, és a Nissan Juke alatt is van. Valószínűleg

rájöttek az anyacégnél, hogy jobban megéri, ha egyféle alapra készítik az összes kisautót, amiből most a Dacia profitál a legtöbbet.

Ez a könnyű és merev platform egy sor előnyt jelent a korszerű motorokon, biztonságon, futóművön, zajszigetelésen át a kényelmi elektronikáig.

Nagyobb és szebb

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

A karosszéria 2 centivel hosszabb és több mint 10 centivel szélesebb lett, így persze a kerekek is messzebb kerültek egymástól, a tengely- és a nyomtáv is nőtt. Nem csoda, hogy az új Sandero jobb kiállású, mint elődje, álló helyzetben is stabilabbnak, dinamikusabbnak érződik. Karakteresebb, magabiztosabb a formanyelv is, de arra azért kínosan ügyeltek, hogy megosztó semmiképp ne legyen.

Látványos a terepcsomag

A korábbi generációnál 3-ból 2 vásárló megrendelte a Stepway csomagot, és ez várhatóan az új nemzedéknél is így lesz, mivel viszonylag kevés pénzért divatosabbá és használhatóbbá válik tőle a Sandero. Persze néhány műanyagtól és egy emelt futóműtől még valódi SUV nem válik belőle (összkerékhajtás nem rendelhető), de arra, hogy a köves földúton feljusson a telekre, anélkül, hogy terhelten leérjen az alja, tökéletesen alkalmas lesz.

350 ezer forint a Stepway felára, ennyiért főleg SUV-optikát kap az ember, műszakilag csak az alapáras klíma (amúgy 130 ezer forint lenne), és a nagyobb, 17,4 centis hasmagasság jelenti a különbséget. Utóbbi 4,1 centis emelést jelent, amelynek csak a negyedéért felelnek a hosszabb rugók, a többi a nagyobb (15 helyett 16 colos) felnikből és a gumik magasabb oldalfalából tevődik össze. A végső érv a Stepway-csomag mellett a moduláris, 80 kilós teherbírású tetősín, amely keresztben is rögzíthető, így feleslegessé teszi egy tetőcsomagtartó megvásárlását.

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Az egymástól távolabb helyezett kerekek és a szélesebb karosszéria érezhetően megnövelték a Sandero belső terét, ez a harmadik generáció már a legtágasabb kisautók közé tartozik. Ez azért jó, mert manapság sok gyártó a súly- és fogyasztáscsökkentésre hivatkozva egyre rövidebb és szűkebb kisautókat gyárt, elég csak az új Opel Corsára, a Peugeot 208-asra, vagy a Toyota Yarisra gondolni.

A Sandero úgy nagyobb náluk, hogy könnyebb is,

a tömege motortól és felszereltségtől függően 1014 és 1176 kg között változik, a minden jóval felszerelt tesztautóé az utóbbi.

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Magam mögé beülve (178 cm vagyok) épp nem ér hozzá a térdem az első ülés háttámlájához, a lábfejemet be tudom csúsztatni alá, és a fejtér is bőséges. Ugyan a 328 literes, mozgatható padlójú csomagtartó befogadóképessége jócskán elmarad a Clio 391 literétől, de a kategória átlagát így is hozza. Gazdag kárpitozásra itt azért senki sem számítson, a fém sok helyen előbukkan, de ennél zavaróbb, hogy magas a rakodóperem, és, hogy a pótkerék helyére tett LPG-tartály mellé kis tárgyak akadálytalanul be tudnak csúszni. Viszont a ronda nyomógombot végre száműzték hátulról, a perem alá benyúlva, mikrokapcsolóval lehet nyitni a csomagtérajtót.

A belső tér is előrelépés

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Bár minőségérzetben ez az új Dacia sem versenyezhet a kategória legjobbjaival, az elődjéhez képest így is óriási a fejlődés. Jó megfogni a fémből készült belső kilincseket, a vastag Renault-bajuszkapcsolókat és még a bőrhatású kormányt is, de a legtöbbet azok az ízléses, puha tapintású textilbetétek számítanak, amelyek a műszerfalon és az ajtókon megjelentek. Persze a műanyagok mindenhol kemények és karcolódásra hajlamosak, rossz úton kicsit ciceregnek is, és az üléskárpitok sem a legfinomabb szövetből készültek, de ennyit simán el lehet viselni az ár ismeretében.

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Végre odafigyeltek a műszerfal formájára: a vízszintes tagolás, a szögletes légbeömlők, a különálló, 8 colos érintőképernyő a narancs betétek, a digitális, tekerőgombos klímapanel modern atmoszférát teremtenek.

Olyan úri huncutság, mint a Clióból ismert digitális műszerfal nem rendelhető,

de a fűthető kormányról és ülésről, a vezeték nélküli telefontöltőről, az adaptív tempomatról, a sávtartóról és a 360 fokos kamerarendszerről is hiába álmodozik a Dacia-vásárló. Ellenben lett végre automata kulcskártya, első-hátsó parkolóradar, holttér-figyelő, koccanásgátló fékasszisztens, valamint automatán kioldó elektromos kézifék, legalábbis a jól felszerelt verziókban.

Nem kell mindent túlbonyolítani

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Élveztem az egyszerűséget és az ebből fakadó ergonómiát: a két nagy analóg órát könnyen le lehet olvasni, a kormány mögötti rejtett gombokkal gyerekjáték a rádiót kezelni, a késés nélkül reagáló érintőképernyőn programozói képzettség nélkül is bárki azonnal személyre szabja a kocsit. Amúgy a csúcs infotainment rendszerből nem hiányzik a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay, valamint a digitális rádió sem, még a navigáció grafikája is teljesen vállalható. Kár, hogy a könnyen koszolódó tolatókamera képe torz és gyenge felbontású, viszont legalább mozgó segédvonalakat kirajzol.

Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt
Dacia Sandero teszt

Először még nem éreztem túl kényelmesnek az új vezetőülést, de másnapra megszoktam a háttámla hajlítását, és onnantól fogva nem volt bajom vele, a hosszú ülőlapot és a meglepően jó oldaltartást már az elejétől fogva értékeltem.

A végre négy irányban állítható kormánnyal (Comfort felszereltség) könnyen megtaláltam a megfelelő vezetői helyzetet,

bár az állítási tartományok kisebbek, mint például a VW-konszern autóiban, és a karos-rugós támladöntési mechanizmus helyett is jó lett volna már áttérni a finomabban szabályozható, tekerős megoldásra.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Sanderót!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!