A hagyományoknak megfelelően az idén is hét modell jutott az Év autója-választás döntőjébe, a szűkített listáról már tavaly döntött az 59 tagból álló zsűri. Nagy esélyesként futott neki a végső szavazásnak az új, elektomos Fiat 500, és a Volkswagen villanyautója, a magyar formatervű ID.3 is, az
Origo olvasói közül azonban a Toyota Yaris győzelmére számítottak a legtöbben.
A koronavírus-járvány miatt az idén is nagyobb felhajtás nélkül, de Genfből jelentették be a szavazás végeredményét, a videóstreamet bárki követhette a YouTube-on. A svájci városban ugyan idén sem rendezik meg a sokak kedvencének számító autószalont (de jövőre új formában már valószínűleg igen), de a Palexpo vásárközpont így is vállalta, hogy a bejelentés házigazdája legyen, immár sorozatban 10. alkalommal.
Az Origo olvasói jól tippeltek:
a technikai hibákkal teli közvetítés során végül nagy nehezen kiderült, hogy a legtöbb pontot a Toyota Yaris kapta, a Franciaországban készülő japán kisautó
266 ponttal nyert.
A magyar újságírók, Csikós Zsolt és Gajdán Miklós is a Yarisnak adták a legtöbb pontot.
Az idén 59 tagú, 22 európai országot képviselő független, nemzetközi zsűri először a 29 jelöltből álló listát 7 szereplősre (Citroën C4, Cupra Formentor, új Fiat 500, Land Rover Defender, Skoda Octavia, Toyota Yaris, Volkswagen ID.3) szűkítette, aztán közülük választotta ki a végső győztest. Ennek menete rendkívül egyszerű volt: minden zsűritag 25 pontot osztott szét a 7 jelölt között, nem kellett az autók tulajdonságait külön pontozni, értékelni.
Az összesítés után a Yarisnak lett a legmagasabb pontszáma, a második helyen az új, elektromos Fiat 500, a harmadikon viszont nagy meglepetésre a sportos spanyol SUV, a Cupra Formentor végzett. Az eredményhirdetésnél az egyes országokhoz tartozó zsűritagok pontszámait külön-külön ismertették, így a végső sorrendet csak a show végén tudhatták meg az érdeklődők.
Ennél a díjnál nincsenek alkategóriák, különdíjak, csupán egyetlen győztest hirdetnek, amelyet a zsűritagok a legkiemelkedőbb új modellnek tartanak az Európában az elmúlt 12 hónapban piacra került újdonságok közül. Még az a szempontrendszer sem teljesen tiszta, hogy mi alapján döntenek az újságírók, de az biztos, hogy az innováció, a trendekbe való illeszkedés, a formaterv, a használati érték, a vezethetőség és az ár-érték arány sokat nyom a latba.