Csodafegyver a Teslák hegemóniája ellen - Ford Mustang Mach-E bemutató

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Vágólapra másolva!
Európa nagyjából már döntött, a villanyautó-forradalom itt tombol a legerősebben, bár sok kétkedő hangot is lehet hallani a belsőégésű motorok védelmében. Tény, hogy az összes gyártó gőzerővel próbálja villanyosítani a termékpalettát, a Ford pedig 2030-tól ígéri, hogy kizárólag elektromos autókat fog kínálni a kontinensen. Megnéztük az első fecskét, a legendás nevű, de SUV kialakítású érkező Mustang Mach-E-t, tiszességes teljesítménnyel – amely honnan is érkezhetne, mint Amerikából.
Vágólapra másolva!

Valójában nem teljesen úttörő a Mach-e, hiszen létezett az előző Focus-generációból Electric néven zéró lokális emissziós kivitel, annak idején teszteltük is. Csakhogy Európában marginális darabszám fogyott belőle 2013-2017 között, emiatt a gyártó szívesen feledkezik meg róla, ráadásul ez még nem önálló villanyautó-platformra, hanem a meglévő belső égésű motorosokéra épült, akárcsak akkoriban a Golf is. Most viszont alapoktól elektromos autót terveztek az Egyesült Államokban (a gyártás helye Mexikó), miután mára szinte a teljes autóipar felfedezte, hogy önálló padlólemez szükséges a sikerhez.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Egy emelettel magasabb Mustang, kilincs nélkül

Először is tisztázni kell, hogy nincs ok pánikra: a benzines Mustang kupék és kabriók nem tűnnek el, de miért is tenne így a gyártó, ha ez a világ legnépszerűbb sportkocsija, tavaly is 80 ezer fogyott belőle, és egyre többet hajóznak be Európába. A Ford viszont annyira erősnek tartja a márkanevet, hogy a korszakváltás szimbólumát, az első rendesen megcsinált villanyautóját a Mustang-folklórra húzta fel. Bár a Mach-E egy divatos és tágas szabadidő-autó, valóban rettenetesen jól áll neki az izomautós beütés, a dizájn nálam 10 pontos, legszívesebben magammal vinném egy élő show-ba.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Szigorú a tekintete és szokatlan ugyan, hogy nincs klasszikus hűtőrács, de nem kell hosszasan nézegetni ahhoz, hogy az ember meglássa benne az állatot. Izmos a fara, mint egy igazi vadlónak a prérin,

és bizony a három-három retrós csíkból álló, de vízszintesen is szétfolyt hátsó lámpa elég jól mutat élőben.

Tetőíve alapján sok más gyártó ráaggatná a SUV-kupé címkét, Ford-emlémák helyett pedig lovak tűnnek fel az elején, a farán és a felnik kupakjain. Egy Porsche Macan vagy a kaptafánál maradva Jaguar I-Pace mellett sem mutatna rosszul, sőt.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Hagyományos külső tükrei vannak ugyan, de még elöl is hiányoznak a kilincsek, egy kis gombbal nyílik az ajtó - de azért az ügyfelek visszajelzése alapján az első ajtókra került egy aprócska él, amibe meg lehet kapaszkodni. Izgalmas kísérlet, és biztosan segít kicsit a légellenállás csökkentésében, de nem szeretnék szakadó esőben mellette állni, amikor mondjuk lemerül az akku és még beszállni se tudok. A bejutás egyébként 21. századi, elég hozzá a telefonunkon egy digitális kulcs és magától nyílik az autó, de az ajtókereten a klasszikus amerikai autókat idéző módon a kód beütésével is be lehet jutni.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Dupla csomagtartó és óriási helykínálat

Hatalmas jószág, közel három méteres tengelytávja nemcsak az arányokra, hanem a belső térre is jó hatással van: kényelmes, igazi családi kocsi lehet a Mach-E, dupla csomagtérrel (hátul 402, elöl 80 liter), remek hátsó lábtérrel és fix, de sajnos rolóval eltakarhatatlan üvegtetővel. A beltér megint csak kellemes meglepetés, itt már az égvilágon semmi nyoma sincs a múltidézésnek. Egyedül azt kifogásoltuk, hogy túl egyhangú így feketében (nyilván lehet más színben is választani), ezen a bőrözött felületek piros kontrasztvarrása sem tudott igazán segíteni.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Fő riválisához hasonlóan ebbe is túlzóan nagyméretű, 15,5 colos középső képernyőt építettek be, ami látványos, de megosztó,

és szerencsére kiegészül egy vezető előtti kis kijelzősávval, ami a Teslákból hiányzik, pedig hasznos elem. A kormánykerék nekem nem annyira jött be elsőre, a rajta lévő kapcsolók (miként a fényszóró forgótárcsája is) ugyanabból a silány műanyagból készülnek, mint amiket már az előző generációs Fordokon sem szerettünk, de az összhatást megmenti a műszerfal felső részét és egyúttal az ajtóborításokban lakó hangfalak burkolatát is adó érdes tapintású szövet.

Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)
Ford Mustang Mach-E bemutató (2021)

Sok régi beidegződésen változtat a Mach-E, például rendelni is online lehet, mint egy futócipőt vagy telefontokot, de persze a hagyományos kereskedésekben lesz bemutatóautó, és tesztútra is el lehet majd vinni. Büszkén mesél a sajtóanyag az over-the-air frissítésekről, amivel az autó észrevétlenül tud új szoftververziót telepíteni. Én az ilyesmitől mindig tartok, mert ha még az Apple is képes elszúrni egy-egy ilyen update-et, akkor a hagyományos autógyártóknál is csúszhat porszem a gépezetbe, aztán jó esetben csak lassabb lesz a központi rendszer, a rosszabb esetekre meg ne is gondoljunk.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!