Így dohog a csúcsdízel, mielőtt angolosan távozna - Jaguar F-Pace D300 AWD teszt

Jaguar G300
Vágólapra másolva!
Thiérry Bolloré, a konszern vezérigazgatója nemrég bejelentette a menetrendet: míg a Land Rovernél lassabb lesz az átállás, a Jaguar palettájáról már 2025-ben kivezetik a belső égésű motoros típusokat, 2030-ban pedig a plug-in hibrideket is – csak villanyautók maradnak. Így nem lesz hosszú pályafutása az új hathengeres dízelnek, amelyet a ráncfelvarráson átesett F-Pace is megkapott; holott tesztünk alapján úgy tűnik, hibáival együtt is most lett csak igazán jó kihívója a német prémium SUV-oknak.
Vágólapra másolva!
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Első fecske volt, de meg kellett újulnia

Hová fajult ez a világ? - sóhajtoztak sokan 2015 szeptemberében, amikor bemutatkozott a kecses limuzinjairól híres Jaguar első terepjárója. Aztán kiderült, érdemes volt követni a piaci trendeket, hiszen az F-Pace lett a márka egyik legnépszerűbb modellje, közben kistestvére is született (E-Pace), és nem szívta el a vevőket a házon belüli Range Rover modellek elől sem. Ennyi év után viszont ideje volt egy átfogó modellfrissítésnek, hiszen a riválisok sem ültek a babérjaikon, sőt, a németek SUV-kupékkal (BMW X4, Mercedes GLC Coupé és Audi Q5 Sportback) tették teljessé az offenzívát.

Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Sok példát láttunk az autóiparban arra, hogyan lehet elkottázni a ráncfelvarrásokat, de az angoloknál jól jött ki a lépés, az F-Pace határozottabb vonalakat, dinamikusabb formát és fényűzőbb fellépést kapott.

Főleg szemből feltűnő a változás az új lökhárítókkal, a szűkre metszett LED-fényszórókkal és a tyúkhálós helyett csillogó-villogó, 3D-s betétekkel megvadított hűtőmaszkkal;

sőt, a motorháztetőt is lejjebb húzták, így kevésbé műanyag orrú a Jaguar. Hátul is finomítottak a lámpákon és a lökhárítón, oldalt pedig a valódi funkció nélküli kopoltyún megjelent az ugró nagymacskás embléma.

Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Bár én továbbra is stílusosabbnak látok egy XF Sportbrake-et, el kell ismernem, hogy a különleges, de meglehetősen érzékeny Portofino Blue fényezéssel igazán elegáns jelenség az F-Pace, és keveset hordoz a műfajtól nem teljesen idegen agresszióból. A maga 4,75 méteres hosszával nem mondható óriásnak, mellette állva a tető felett is át lehet látni, de tekintélyes szélessége, szűk hátsó ablaka és vaskos A-oszlopa miatt szűk utakon elkél az óvatosság. Szerencsére manőverezésnél a körkörös kamerák és a radarok könnyítik a helyzetet, magas üléséből pedig jó rálátás nyílik a forgalomra.

Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Fő cél a minőség és az infotainment feljavítása

Annak, aki sima kombi vagy kompakt SUV helyett ilyen autót választ, a tekintély mellett alighanem a helykínálat is számít, és nem okoz csalódást a Jaguar: hátul magasabb felnőttek is kényelmesen utazhatnak benne, a támlák dőlését villanymotorral állíthatják. Fűthetőek az ülések (hűtés funkció csak elöl van), természetesen ide is jutott szellőzőrostély és 12 voltos aljzat, de azért egy-két USB-csatlakozóval is megszánhatták volna az ifjúságot, hogy egyszerűen lehessen tölteni a fedélzeti wifire csatlakozó kütyüket. Ezeknek (vagy újságoknak) hálós tárolót is kialakítottak az első támlák hátulján.

Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Sík padlójú, bőven használható méretű a macerás roló helyett kemény kalaptartóval lefedett csomagtér,

ám ennek van két feltétele. Egyrészt, teljes értékű helyett be kell érni az óriási átmérőjű, de keskeny szükségpótkerékkel, másrészt pedig le kell mondani az új P400e hajtásláncról, hiszen az akkuk nagy helyigényéért valahol áldozni kell – nincs ez másként a többi plug-in hibrid modellnél sem. Mankókerekes, dízel tesztautónkat tehát ezek a problémák nem érintették, kapott ugyanakkor hangulatjavító extrákat (üveg tolótető, Meridian hifi, stb.), így 31 millió forintra kúszott fel az ára.

Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300
Jaguar G300

Ennyi pénzért látványos, modern és minőségi utasteret várnak el a kuncsaftok, éppen ezért a modellfrissítés legnagyobb változását a belső tatarozás hozta. Lényegében a komplett műszerfalat lecserélték, egy vonalba kerültek a légbeömlők, igényesebbek lettek a bőrrel bevont és ízléses faberakásokkal tagolt felületek, plusz az új kormányt potméterekkel és érintőgombokkal szerelték fel, amivel javult a kezelhetőség, bár azért nem éri el a tökéletest. A baloldali küllőről lehet változtatni a szintén megújult, HD-felbontású digitális műszeregység jelzésképét, ezekből a klasszikus a legjobb.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!