Igazi luxus SUV lett az új farmotoros Skoda, de annyiba is kerül – Skoda Enyaq iV menetpróba

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80 teszt
Vágólapra másolva!
Az Enyaq iV nagyjából akkora, mint a Kodiaq, de igényesebb kivitelezésű, viszont hétülésesként nem lehet megvenni, mint ahogy benzines és dízelmotorral sem.
Vágólapra másolva!
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Végre kipróbálhattuk a hazai menetpróbán az

utóbbi évek legfontosabb Skoda-modelljét,

az Enyaq iV-t (eniák és az enyák kiejtés is helytálló a gyár szerint), amely nem azért fontos, mert a az Octaviához mérhető eladási számokat fog produkálni (nem fog), hanem azért, mert tisztán kijelöli azt az irányt, amit a Skoda követ az elektromos átállásban, és azt is, hogy a Volkswagen-konszern jelenleg hová pozícionálja a cseh márkát a portfolióján belül.

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Nem titok, hogy az Enyaq iV a Volkswagen ID.4 testvérmodellje, mindkét családi SUV arra az MEB nevű dedikált elektromosautó-platformra épül, amelyet hamarosan a Ford is használni fog egy megállapodásnak köszönhetően. Ennek a platformnak a fő jellemzője, hogy a villanymotorját hátul hordja, ezért az erre épülő autók alapesetben hátul hajtanak. Jelenleg még csak ilyen Enyaq iV-k kerültek fel a hazai árlistára, az összkerekes, erősebb verziók később jönnek.

Alig kisebb, mint a Kodiaq

Skoda Enyaq iV 80 teszt Fotó: Polyák Attila - Origo

Átalában minden Skoda egy

kicsit nagyobb és tágasabb a Volkswagen-megfelelőjénél,

és nincs ez másként az Enyaq iV esetében sem: a 4,65 méteres cseh SUV hossza 6,5 centivel, tengelytávja 2 centivel, csomagtartója 42 literrel (585 liter az 543-al szemben) múlja felül az ID.4-ét. Igaz, házon belül a Kodiaq még tágasabb utasteret, még nagyobb csomagtartót (630 l), és még jobb variálhatóságot (sínen csúsztatható második üléssor, opcionálisan rendelhető harmadik) kínál, használati értékét tekintve a villanyautó egyedül abban jobb nála, hogy a hiányzó kardánalagút miatt teljesen sík a padlója, és valamivel nagyobb a hátsó lábtere, bár a Kodiaq-ban sem panaszkodott szűk hátsó lábtérre senki.

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Ha viszont a dizájnt is nézzük, akkor egyértelmű, hogy az EnyaqiV már az újgenerációs Skodák zászlóshajója, egy újabb, modernebb Skoda-formanyelvet használ, mint a Kodiaq. A szögletes, határozott élekkel megrajzolt karosszéria tömörnek látszik, a legizgalmasabb részei a cseh üvegművészetre utaló LED fényszórók (felárért mátrix LED technológiával) és hátsó lámpák, valamint a feláras, világító hűtőmaszk, amelyet a Skoda kristályarcnak hív.

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Belül szinte olyan, mint egy hagyományos autó

A hullámzó műszerfal és a kétküllős kormány ismerős lehet az új Octaviából, de a vezető előtt lévő apró, 5,3 colos digitális műszerfal egyedi, és a gesztusvezérléssel is irányítható központi érintőképernyő is nagyobb, 13 colos. Nem kevesebb, mint 15 nyelven lehet kommunikálni a fedélzeti infotainment rendszerrel (magyarul nem), haton a folyékony beszédet is megérti, a többin csak egyszerű utasításokat fogad. A beépített e-SIM kártyával folyamatos online kapcsolatban áll az Enyaq iV, emiatt van fedélzeti wifi, valós időben frissülő navigáció, applikációból, a távolból vezérelhető töltés a légkondicionálás.

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Valamivel könnyebb használni a műszerfali kapcsolókat, mint a Volkswagen ID modellekben, mert a Skoda szerencsére több helyen (világításpanel, kormány, középkonzol) tartotta meg a hagyományos gombokat, és nem cserélte őket érintősökre. Igaz, a klímát itt is a központi képernyőn, menüből kell kezelni. Szintén hasonlóság, hogy

beülés után már az indítógombot sem kell benyomni,

lehet egyből D-be húzni a váltót, és rögtön indulni.

Mennyi ideig tart a töltés?

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Egy Skodától ma már elvárják a vevők az ügyes részletmegoldásokat, és az Enyaq iV sem okoz csalódást ebből a szempontból. A tesztelt autóban a vezetőoldali ajtó könyöklője alatt esernyő rejtőzött, a hátsó fejtámlákat alváshoz ideális támasszal is lehet kérni, az ablakmosó tartály gumifedele tölcsérré alakítható, a csomagtér fedelében jégkaparót rejtettek el, a padlójában pedig tárolórekeszeket. Ide lehet elrejteni a töltőkábeleket, ami csak akkor kényelmetlen, ha lemerülés esetén egy teli csomagtartót kell kipakolni az autópályatöltőnél. Viszont más villanyautóban még nem láttam olyan figyelmességet, hogy egy tisztítószivaccsal bélelt gumitégelyt is mellékeltek volna a kábelekhez.

Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.
Skoda Enyaq iV 80, teszt, 2021.04.27.

Az kis akkus alapmodell váltóáramról legfeljebb 7,2 egyenáramról 50 kW-os töltést képes felvenni, így ezt optimális esetben akár bő egy óra alatt teljesen fel lehet majd tölteni. A középső akkutól már 11 kW-os váltóáramú töltés is lehetséges, felárért pedig 100 kW-os (a legnagyobb akkuhoz 125 kW) DC tölthetőséget is lehet vásárolni, így jelentősen,

akár 38 percre csökkenthető a 0-80 százalékig szükséges idő.

Természetesen sima háztartási konnektorból is fel lehet tölteni az Enyaq iV-t, csak úgy sokkal tovább fog tartani, és meg kell venni az ilyen töltőkábelt külön 292 ezer forintért.

A cikk folytatódik a második oldalon a vezetési tapasztalatokkal!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!