Célkeresztben az Audi Q5 és a BMW X3 - Lexus NX (2021) bemutató

Lexus NX
Vágólapra másolva!
Ez lesz első plug-in hibrid a márka kínálatban, de az olcsóbb öntöltő rendszert is jelentősen továbbfejlesztették. Íme, az első képek és adatok az új, második generációs NX-ről, amely az Audi A5, a BMW X3 és a többi európai prémium SUV-modell érdekes kihívója lehet.
Vágólapra másolva!
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

A 2014-ben bemutatott első NXaz egyik legfontosabb modellje a Lexusnak. Egyfelől azért, mert a világ egyik legnépszerűbb szegmensében, a középkategóriás szabadidő-autókéban küzd a vevőkért,

ahol eddig több mint 1 millió talált belőle gazdára világszerte és 170 ezer Európában,

másfelől pedig azért, mert a tulajdonosok 70 százalékának ez volt az első Lexusa. Az év végén érkező második generációnak ezt a sikert kell megismételnie, amire a fejlesztéseknek köszönhetően komoly esélye van (az alkatrészeinek 95 százaléka új).

Kívülről nagyon hasonlít a régire

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Formatervezésben az előddel elkezdett irányt vitte tovább a Lexus, drasztikus változás nem történt a megjelenésben, simán össze lehet téveszteni a régivel az újat. Megmaradt a márkára jellemző, orsó alakú hűtőrács, a kupészerű tetővonal és a határozott élekkel megrajzolt profil, de a mai divathoz igazították a dizájnt, hátul például középre, az ovális embléma helyére került egy L E X U S felirat, és a lámpákat is összekötötték egy világító LED fénycsíkkal.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Alig változtak a méretek:

a 4660 mm-es hossz és a 1865 mm-es szélesség is 20 mm-rel nagyobb, mint korábban,

a magasság 5 mm-rel nőtt meg. 30 mm-rel nyújtották meg a tengelytávot, hogy nagyobb lehessen a lábtér a második sorban, az első nyomtáv 30, a hátsó 59 mm-es növelése viszont a jobb kanyarstabilitást szolgálja.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

A Toyota Camry-ből, RAV4-ből és Lexus ES-ből ismert GA-K platform miatt nem csak a tömegközéppont került 20 mm-rel mélyebbre, de a karosszéria torziós merevsége is jelentősen nőtt. A világ egyik legnagyobb szilárdságú acéljával (1470 MPa) merevítették ki a tetőoszlopokat, kettős zárómechanizmusának köszönhetően már az alumínium motorháztető is merevíti az egész struktúrát, és a kocsi orrában a légörvények által keltett vibrációk is csökkentek.

Vezetőorientált műszefal, személyi asszisztens

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Az új műszerfal-koncepciót Tazunának nevezte el a Lexus (a japán szót arra utal, ahogy a lovas a gyeplő használatával irányítja a lovat), a lényege, hogy a vezető intuitív módon, a lehető legkevesebb szem-, fej-, és kézmozgással irányíthassa az autót. Ennek érdekében

a műszerfal szinte körülöleli a vezetőt,

az információforrásként működő kijelzőket, és az irányítást végző kapcsolókat, gombokat külön-külön csoportba, nagyjából egy helyre rendezték. A head-up display a szélvédőre vetítve mindig megjeleníti azt a kapacitív gombot a kormányról, amelyiket épp megérintik, így emiatt sem kell lenéznie a sofőrnek.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Teljesen új digitális személyi asszisztenst (Hey, Lexus felkiáltással éleszthető fel) és multimédia rendszert kapott az NX, az alap érintőképernyő (Link Connect) 9,8, a feláras (Link Pro) 14 colos, a rendszert működtető processzor sebessége 360, a vezeték nélküli telefontöltésé pedig 50 százalékkal nőtt meg. Felhő-alapú lett a navigáció, így a valós forgalmi szituációk szerint frissül a célba vezetés (az adatforgalom költségét 4 éven át a Lexus állja). Már vezeték nélkül működik az Apple CarPlay, de az Android Autóhoz továbbra is kell a kábel. A Lexus Link applikációval a távolból is kapcsolatba lehet kerülni az NX-szel, a plug-in verziónál a töltést is lehet vezérelni.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Fontos változás, hogy elektromos

mikrokapcsolókkal helyettesítették a belső kilincseket

a Lexus mérnökei, ami nemcsak a kényelmet, hanem a biztonságot is növeli, mivel az autó nem engedi az ajtónyitást, ha valamilyen jármű közeledését érzékeli a holttér-figyelő rendszer.

Már konnektorról is tölthető

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Négyféle benzines hajtással kerül piacra az NX, ebből kettő hibrid. A legnépszerűbbnek ígérkező 2,5 literes, öntöltő rendszer (350h) teljesítményét 197-ről 242 lóerőre emelték, így a gyorsulási idő 9,3-ról 7,7 másodpercre csökkent. Külön öröm, hogy a nagyobb erő ellenére a fogyasztás viszont 10 százalékkal csökkent, körülbelül 6 literrel kell számolni a WLTP szabvány alapján.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Első- és összkerékhajtással is meg lehet majd vásárolni az NX 350h-t, az újdonságnak számító, itthon zöld rendszámot kapó plug-in hibrid (450h) viszont csak összkerékhajtással érhető el. A Toyota RAV4 Plug-in Hybrid rendszerétől csak minimális különböző hajtás 63 km-es elektromos hatótávot ígér, ami 12 km-rel kevesebb, mint a testvérmodell esetében.

A rendszerteljesítmény ugyanúgy 306 lóerő, és a 6 másodperces gyorsulás sem különbözik.

Kiemelte a sajtóanyag, hogy a 450h csomagtartója nem kisebb, mint az öntöltő hibridé.

Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX
Lexus NX

Kelet-Európában 2,4 literes, 199 lóerős szívó, és 2,4 literes, 279 lóerős turbómotorral is meg lehet majd vásárolni az NX-et, hozzánk valószínűleg nem jutnak el ezek a változatok a magasabb szén-dioxid kibocsátásuk miatt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!