A Kínában bejelentett visszahívás több mint 285 ezer, három különböző szakaszban gyártott Modell 3 és Modell Y típusú elektromos autót érint. A járművek túlnyomó többségét a Tesla sanghaji üzemében gyártották.
A kínai piacfelügyelet szombaton kiadott közleménye szerint a meghibásodás szélsőséges esetben akár karambolhoz is vezethet,
a sofőrök ugyanis véletlenszerűen aktiválhatják a sebességszabályozót, a jármű hirtelen gyorsulását előidézve.
Hozzátették: a Tesla felveszi a kapcsolatot az érintett járművek tulajdonosaival, és ingyenes, távvezérlésű szoftverfrissítést hajt végre az autókon.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség adatai szerint a Tesla májusban 33 463 járművet adott el Kínában, ahol Modell 3-as szedánokat és Modell Y típusú SUV-okat gyárt. A májusi forgalmi adat 29 százalékos javulást jelent az áprilisi visszaesést követően.
A kínai sajtóban és közösségi oldalakon nagy nyilvánosságot kapott a Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon egy nő tiltakozó akciója áprilisban. A nő a Tesla egyik kiállított járművének tetejére állt egy pólóban, amelyen az volt olvasható: "nem működik a fék". A Tesla álláspontja szerint a nő februárban gyorshajtás miatt karambolozott, és az autójának teljes vételi díját követeli vissza a cégtől.
Az autógyártó az esetre adott reakcióját a kínai sajtó elmarasztalta, a kínai kormányzat központi fegyelmi bizottsága pedig figyelmeztetést adott ki miatta, a kínai fogyasztók érdekeinek védelmét hangsúlyozva.