Az i30, a Veloster, az i20 és a Kona után egy újabb Hyundai modell, az idén tavasszal érkezett, hetedik generációs Elantra kapta meg az „N" kezelést, vagyis jelent meg a sportváltozata. A 4,675 méter hosszú, vagyis
a kompakt kategória határait feszegető, éles vonalakkal megrajzolt szedán
orrában az i30 N-ből jól ismert kétliteres turbómotor dolgozik 280 lóerővel és 392 Nm nyomatékkal.
Az erő az első kerekekre érkezik egy elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművön és egy hatfokozatú kézi, vagy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül. Utóbbi esetben ha a kocsi érzi, ha versenypályán hajtják, és ekkor a fokozatok közül csak az első hatot használja.
Az N Grin Shift funkció 20 másodpercig túltöltést biztosít, ennyi időre a teljesítmény 290 lóerőre emelkedik,
a 0-100 km/h-s gyorsulási idő 5,3 másodpercre csökken.
Jó hír, hogy a túltöltés 40 másodperccel később újra aktiválható, vagyis a sofőr versenypályán minden körben használhatja.
A végsebesség 250 km/h, ami a tekintélyes motorerőn felül a négyajtós forma kedvező légellenállásának is köszönhető (többek között ezért is váltott a gyári WTCR csapat - amelyben Michelisz Norbert is versenyez - i30 N-ről Elantra N-re a 2021-es szezonra). De nem csak az ideális, lapos sziluett, hanem egy hátsó szárny és diffúzor is javítja az aerodinamikai teljesítményt.
Az Elantra N minden részletét a nagyobb teljesítményhez igazították, a megállásról 360 mm-es féktárcsák gondoskodnak, növelték a hűtési kapacitást, a sportkipufogó hangja állítható, a 19 colos felniken Michelin Pilot Sport 4S gumik vannak. A féltengelyeket, a kerékagyakat és a csapágyakat egy egységbe foglaló integrált
első futóművet a Hyundai WRC versenygépe inspirálta,
ami nem csak a tömeget csökkentette, de így nagyobb g-erőknek is ellenáll a felfüggesztés kanyarban. A lengéscsillapítás feszessége állítható.
Az Elantra N infotainment rendszere a szokásos információkon kívül a köridőkről, a víz- és olajhőmérsékletekről, a turbónyomásról, a nyomatékról is valós időben tájékoztat, sőt, a kocsi mozgásának irányát és pontos pozícióját is rögzíti. Jó oldaltartású sportüléseket járnak már alapáron is, de felárért 10 mm-rel mélyebbre épített valódi kagylóülések is rendelhetőek.
„Egyelőre a hétköznapi Elantrához hasonlóan csak az észak-amerikai piacon jelent meg a Hyundai Elantra N, de megfelelő érdeklődés esetén az európai forgalmazás sem kizárt" - mondta Albert Biermenn, a Hyundai fejlesztési igazgatója a Kona N európai bemutatóján.