A Peugeot végre bemutatta az első képeket az új Le Mans-i versenyautójáról, amellyel a 2008-as abszolút győzelmet szeretnék megismételni a világ egyik leghíresebb és legnehezebb versenyén. 13 évvel ezelőtt a dízelmotoros 908 HDi-vel lettek elsők, utána viszont már nem tudták megverni az Audit, és 2011 végén ki is szálltak a Hosszútávú világbajnokságból (WEC).
Természetesen az új autójuk,
a 9X8 már nem dízel, hanem benzines-elektromos hibrid:
a 2,6 literes, 680 lóerős V6-os turbómotornak egy elöl elhelyezett, 271 lóerős villanymotor segít a hajtásban. Számítógépes vezérlés ügyel arra, hogy az egy pillanatban leadott összteljesítmény sose lépje át a 680-at, ami a Le Mans Hypercar szabályok által megengedett legnagyobb érték. Ennyit tud a Peugeot legnagyobb ellenfele, a már idén bemutatkozott Toyota GR010 Hybrid is.
Olivier Jansonnie, a Peugeot Sport technikai igazgatója a bemutatón elárulta, hogy sikerült egy aerodinamikailag annyira hatékony karosszériát alkotniuk, hogy
hátsó szárnyra végül nem is volt szükség.
„Az új előírások csak egyetlen állítható aerodinamikai eszközt engedélyeznek, de ennek nem feltétlenül kell a hátsó szárnynak lennie. Számításaink és szimulációink kimutatták, hogy magas aerodinamikai teljesítmény e nélkül is lehetséges" - mondta, de azt már nem árulta el, hogy végül mi lett az állítható légterelő eszköz a kocsin.
Érdekesség, hogy az utcai Peugeot modellek lámpaformája és i-Cockpit műszerfal-kialakítása a 9X8-on is megjelenik, persze némileg módosított formában.
Az volt a cél, hogy a versenyautót is könnyen Peugeot-ként azonosíthassák a nézők.
Jövőre két autót indít a francia gyár a WEC sorozatban, a pilóták között ott lesz a Forma-1-ből ismert Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen és Paul di Resta is.
2023-tól új, kemény ellenfelekkel kell számolnia majd a Peugeot-nak és a Toyotának, ugyanis akkor fog csatlakozni a bajnoksághoz új, LMDh kategóriás versenyautójával az Acura/Honda, az Audi, a BMW, a Ferrari és a Porsche.