A Peugeot a 210. születésnapján jelentette be, hogy Peugeot Sport Engineered néven
új, sportos termékvonalat indít
(ennek első modellje az 508 PSE), valamint azt is, hogy 2022-től visszatér a hosszú távú autóversenyzés (WEC) új LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Az 508 Peugeot Sport Engineered a Peugeot valaha volt legerősebb szériamodellje, mivel a jó öreg 1,6-os turbómotornak két villanymotor is segít a hajtásban (egy elöl és egy hátul, így a kocsi összkerekes). A plug-in hibrid rendszer
összteljesítménye 360 lóerő, össznyomatéka pedig 520 Nm,
a benzinmotor folyamatosan tölti a hibrid rendszer 11,5 kWh-s akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény bármikor rendelkezésre álljon. 5,2 másodperc alatt gyorsul fel a francia sportlimuzin 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/h, mindkét adat a legjobb, amit egy Peugeot valaha tudott.
A PSE a normál 508-ashoz képest sportosabb futóművet kap, ugyanis alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt, és az adaptív lengéscsillapítás is alapáron jár. Elöl 380 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak a megállásról négydugattyús féknyergekkel, a 20 colos keréktárcsákra Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.
Összesen öt vezetési üzemmód közül lehet választani:
Szabványos otthoni hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt, 32 amperes fali töltő segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel az akkumulátor. Az 508 Peugeot Sport Engineered CO2-kibocsátása a WLTP szerint 46 g/km, ami mindössze
2 literes fogyasztásnak felel meg.
Tegyük hozzá, hogy csak akkor, ha gyakran töltik fel az akkumulátort, és kihasználják az elektromos hatótávot.
Az 508 Peugeot Sport Engineered Franciaországban, Mulhouse-ban készül, és október közepétől lesz előrendelhető. Magyarországra várhatóan 2021 első felében érkeznek az első példányok.