A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Top10: ezeket az autókat csodálja most a világ a Monterey Autós Hétről

Bugatti Bolide
Vágólapra másolva!
Összeszedtük a legfontosabb újdonságokat a rangos kaliforniai rendezvényről, ahol lóerőből és látványból nem volt hiány.
Vágólapra másolva!

A Monterey Autós Hét rendezvénysorozatot a tavalyi kényszerű szünet után idén újra megrendezték Kaliforniában, az esemény legnagyobb presztízsű kiállítása, az elképesztő veterán autóiról híres Pebble Beach Concours d'Elegance pedig a 70. évfordulóját ünnepelhette. Számos egzotikus európai gyártó gondolta úgy, hogy Kalifornia megfelelőbb terep az újdonságai bemutatására, mint a szeptember elején következő Müncheni Autószalon, lássuk a 10 legfontosabb itt debütált modellt!

1. Aston Martin Valkyrie Spider

Forrás: Aston Martin

Bár még senki sem vezette a gyári tesztpilótákon kívül a zárt tetős kupét sem, az Aston Martin úgy gondolta, hogy leleplezi a Red Bull Advanced Technologies-zel közösen fejlesztett, Adrien Newey által tervezett Valkyrie hiperautó nyitott, Spider változatát, amely a harmadik a sorában a normál kupé és a versenypályára optimalizált AMR Pro Coupé után.

Forrás: Aston Martin

A Spider 1156 lóerős hibrid hajtáslánca megegyezik a kupééval, mint ahogy a 350 km/h-s végsebessége is. Lenyitott tetővel ez 330 km/h-ra mérséklődik a nagyobb légellenállás miatt, de a Spider valamivel nehezebb is a kupénál. A tető tulajdonképpen két felhajtható karbonlap, amelyet egy középső merevítőhöz kell rögzíteni, oda, ahová a kupénál a sirályszárnyas ajtókat csavarozzák.

Forrás: Aston Martin

Hátborzongató élmény lehet, amikor az ember nyitott tetőnél elforgatja a 11100-as fordulatszámig a Cosworth által fejlesztett 6,5 literes szívó V12-es motort, amely önmagában 1000 lóerős, és ehhez jön még a Rimac hibrid rendszere. A karbon vázat megerősítették, a futóművet kissé áthangolták a kupéhoz képest.

Forrás: Aston Martin

Nem árulták el mennyibe fog kerülni a Valkyrie Spider, de ha abból indulunk ki, hogy a kupé ára átszámítva 953 millió forint, akkor könnyen lehet, hogy az ára átlépi az egymilliárd forintos lélektani határt.

2. Audi Skysphere Concept

Forrás: Audi

A Skysphere egy elektromos hajtású, 4-es szintű önvezetésre képes, részben alakváltásra képes roadster tanulmány, amelynek elképesztő megjelenését az 1937-től 1938-ig gyártott Horch 853 roadster inspirálta. A formaterve az Audi kaliforniai dizájnstúdiójában készült.

Forrás: Audi

A Skysphere legnagyobb különlegessége, hogy az első tengely és az A-oszlop közötti rész 25 centivel képes megnyúlni. Ez gombnyomásra, öt másodperc alatt megtörténik, akár menet közben is. Ha meg van nyújtva, akkor a meseszép, Batmobil-jellegű karosszéria 5190 mm hosszú, vagyis kifejezetten nagy egy kétüléses kocsihoz képest, viszont az 1,8 tonnás tömeg nem sok egy luxus-villanyautótól.

Forrás: Audi

Amikor önvezetőként használják a Skysphere-t , a „by wire" rendszerű kormánymű és a pedálok visszahúzódnak a műszerfalba, amitől még tágasabbá válik a kabin. Szinte minden funkciót egy hatalmas, 1415 mm széles és 180 mm magas érintőképernyőről lehet vezérelni.

Forrás: Audi

Több mint 80 kWh az ülések mögé és közé tett akkumulátorpanelek összesített kapacitása, ami elméletileg 500 km-es hatótávot biztosít. Minden keréknél fejlett, kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik az Audi új generációs, háromkamrás légrugóival és aktív stabilizátorokkal, a megfelelő fordulékonyság és kanyarstabilitás érdekében a hátsó kerekek is kormányzottak.

3. Bentley Flying Spur Mulliner

Forrás: Bentley

A valaha volt legdrágább szériagyártású Bentley (alapár: 220 ezer font, azaz 91 millió forint) a crewe-i gyártó exkluzív, egyedi megrendeléseket teljesítő részlegének, a Mullinernek a terméke. Ezúttal a korábban általunk is tesztelt Flying Spur nevű limuzint vették kezelésbe, ami a Mulsanne utóda.

Forrás: Bentley

Ez a harmadik Bentley modell a Mulliner részlegtől a Continental GT és a Continental GT kabrió után. A Flying Spur Mulliner V6-os hibrid, V8-as és W12-es benzines hajtáslánccal lesz kapható, a technika a Volkswagen-konszern polcairól származik, egyes kapcsolók és a kormánykerék az Audikból származnak.

Forrás: Bentley

A kéttónusú 22 colos felnik közepén a Bentley logó mindig vízszintesen marad, akár a Rolls-Royce-okon. Dupla gyémánt a hűtőmaszk és az alsó légbeömlők mintájának fantázianeve.

Forrás: Bentley

A belső teret is átdolgozta a Mulliner, a Flying Spur egyedi küszöb feliratokat, plaketteket, elektronikusan lehajtható hátsó piknikasztalokat, 3D-s mintájú bőrkárpitot kapott, amelyben minden gyémántminta 712 öltést tartalmaz. Nyolcféle háromtónusú belső hangulat választható.

4. Bugatti Bolide

Forrás: Bugatti

A Bugatti először mutatta meg élőben a Bolide-ot, amely a francia gyártó modern korszakának legextrémebb, leggyorsabb, leginkább kompromisszummentes és legkönnyebb autója. Minden egyes lóerőnek ugyanis mindössze 670 grammot kell mozgatnia, ugyanis a 8,0 literes W16-os motor teljesítménye 1850 lóerő, a Bolide tömege pedig csak 1240 kiló. A csúcsteljesítményhez hasonlóan a csúcsnyomaték és 1850, csak nem lóerőben, hanem Nm-ben. Ezeket a nem mindennapi adatokat csak 110 oktános versenybenzinnel tudja a motor.

Forrás: Bugatti

320 km/h-nál 800 kilónyi leszorítóerő ébred az első, és 1800 kilónyi a hátsó tengelyen, így a Bolide simán tudna fejjel lefelé menni egy alagút plafonján. Egyébként kanyarokban 2,8 g-s oldalgyorsulást lehet vele elérni, így a Bugatti számítása szerint akár 5:36 perc alatt is képes lehet körbeérni a Nürburgring-Nordschleifén, és 3:07 perc alatt Le Mans-ban.

Stephan Winkelmann, a Lamborghini CEO-ja mutatja be a valaha volt leggyorsabb autójukat Forrás: Bugatti

0-100 km/h-ra 2,17, 200 km/h-ra 4,36, 300 km/h-ra 7,37, 400 km/h-ra 12,08, 500 km/h-ra 20,16 másodperc alatt gyorsul fel, ami nagyjából a Forma-1-es autók szintje. Szintén nehéz felfogni ép ésszel, hogy a Bolide 33,62 másodperc alatt képes álló helyzetből felgyorsulni 500 km/h-ra, és utána ismét állóra fékezni.

5. Acura NSX Type S

Forrás: Acura

A minden porcikájában továbbfejlesztett és feljavított Type S változata búcsúzik a második generációs Honda/Acura NSX 2022-ben. Addig összesen 350 példányt fognak legyártani belőle Amerikában, ebből 300-at helyben fognak eladni belőle 170 ezer dolláros (51 millió forint) alapáron.

Forrás: Acura

Az ikerturbós, 3,5 literes, V6-os benzinmotorból és a három villanymotorból álló hajtáslánc teljesítményét a Honda mérnökei 580-ról 608 lóerőre, nyomatékát 655-ről 667 Nm-re emelték az új turbók és injektorok segítségével, de az akkumulátor kapacitását is 20 százalékkal megnövelték.

Forrás: Acura

Áthangolták a futóművet és a négyféle vezetési üzemmódot, ezen kívül elöl 1, hátul 2 centivel lett szélesebb a nyomtáv, a 9 fokozatú dupla kuplungos váltó 50 százalékkal gyorsabban vált fel.

Forrás: Acura

Az NSX Type S nagyobb légbeömlős első lökhárítóval, új ötküllős felnikkel, NSX-logós vörös féknyergekkel, szénszálas diffúzorral, tetővel és küszöbökkel gazdagodott a normál változathoz képest, de rendelhető egy szénszálas Brembo féket, motorburkolatot és egyéb kiegészítőket tartalmazó Lightweight csomag is, amellyel további 26 kilót le lehet faragni a tömegből.

A cikk folytatódik a második oldalon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!