A hagyományos, hátsókerék-meghajtású Mercedes limuzinok közül mindig az S-osztály modellváltása érkezik először, azt követi a C és az E. Tavaly érkezett meg a W223-as csúcsmodell, az új S, most pedig a kicsire került a sor, ezért ne csodálkozzunk azon, hogy a két modell jelenleg - pár kivételtől eltekintve - azonos technikai színvonalat képvisel.
Ugyanaz a platform (MRA), a kényelmi elektronika és a vezetéstámogatás, de a S-osztály motorjai persze nagyobbak, és van hozzá gesztusvezérlés, légrugózás, 48 voltos aktív futómű, 3-as szintű önvezetés és hátsó frontlégzsák is. Ezek az új, ötödik generációs C-osztályhoz elérhetetlenek, de mivel a két típus között több mint kétszeres a különbség árban, egyértelmű, hogy a technológiai transzferből így is a kisebb típus vásárlói profitálnak többet.
Éppen ezért fura, hogy az új, W206-os kódnevű generáció az új lámpák miatt pont úgy néz ki, mint a nemrég felfrissített E-osztály, pedig technikai értelemben már jócskán előtte jár. Méretben is közelebb kerültek egymáshoz, ugyanis
a C a modellváltás során 6,5 centivel lett hosszabb (most 475),
a tengelytávja pedig 2,5 centivel nyúlt meg, és természetesen szélesebb is lett.
A nagyobb hátsó túlnyúlást a hátsó lábtér 2 centis növelésére (és a plug-in hibridben a nagyfeszültségű akkumulátor megfelelő elhelyezésére) használták, maga a csomagtartó nem lett nagyobb a limuzinban, továbbra is 455 literes (a T modell nevű kombiban azért nőtt, 460 helyett már 490 liter áll rendelkezésre). Ezzel a kategória legvégén kullog, de legalább az utastér érezhetően szellősebb lett, bár aki terpeszkedni szeret, egy Skoda Octaviával most is jobban jár.
Ismét sikerült a középkategória talán legjobb belterét összehozni Stuttgartban, a teljesen digitalizált műszerfal szakasztott mása az új S-osztályénak, leszámítva azt, hogy a középső légbeömlők itt nem bántják a szemet (mert végre pontosan középre helyezték el őket) és, hogy
az óriási, 11,9 colos érintőképernyőt 6 fokkal a vezető felé döntötték.
Ezzel a Mercedes finoman jelezi, hogy sportos sofőrökre is számít, vagyis a legősibb ellenféltől, a BMW 3-astól is el akarnak csábítani vevőket, igaz, ezt már három generáció óta hangoztatják a C-osztállyal kapcsolatban.
A tanulóképes mesterséges intelligenciával, állandó netkapcsolattal és ujjlenyomat-érzékelővel ellátott MBUX 2.0 infotainment rendszer már 27 nyelven képes szóban kommunikálni az utasokkal. „Hey, Mercedes" megszólítás után, a navigáció pedig még jobban használja a valós idejű forgalmi adatokat és a kiterjesztett valóság funkciót: a frontkamera képét az érintőképernyőn megjeleníti, és azon mutatja, hogy épp melyik utcát, sávot kell választani, de az opciós HUD is oda vetíti a nyilakat a szélvédőn, amerre menni kell.
Már a legnagyobb online zenestream szolgáltatók is hozzáférhetőkké váltak az MBUX 2.0 rendszeren keresztül, a tulajdonos a Mercedes Me applikációval a távolból is kapcsolatba léphet a kocsival, sőt, bizonyos funkciókat akár ideiglenesen is meg tud rajta keresztül rendelni, mert az ezekhez szükséges hardver már a brémai gyárban belekerül a C-osztályba.
Egy bizonyos vevőkörnek biztosan számít majd, hogy a C-osztályból már le lehet húzni az otthoni redőnyt, ki lehet nyitni a garázsajtót, be lehet kapcsolni a klímát vagy a fűtést, és még azt is le lehet ellenőrizni, hogy mi van a hűtőben, vagy, hogy melyik helységben, mikor volt mozgás, feltéve, ha a házunk vagy lakásunk a kocsival kompatibilis Bosch és Samsung okoseszközökkel van felszerelve.
Ezekből is látszik, hogy jóval több már ez a C-osztály, mint egy egyszerű üzleti limuzin,
a szolgáltatások terén egyértelműen a Tesla Model 3-assal próbál versenyezni
(nem is sikertelenül), még ahhoz hasonlóan a mobilnetes „over the air" szoftverfrissítések fogadására is képes, így csak ezért nem kell folyton márkaszervizbe járni.
A cikk folytatódik a második oldalon!