Kőkemény, brutális megjelenésű munkagép a valaha volt legerősebb Toyota

Toyota Tundra
Vágólapra másolva!
Az új Tundra elvesztette a V8-as motorját, de az új, ikerturbós V6-ossal akár egy 5,44 tonnás utánfutót is képes elvontatni.
Vágólapra másolva!
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra

Az amerikai piacon már régóta tör borsot a helyi gyártók orra alá a Toyota a legnagyobb pickupjával, a Tundrával, amely izmos V8-as motorjával, megbízható és robusztus, létravázas technikájával hamar népszerűvé vált a vásárlók között. Most bemutatkozott a típus vadonatúj nemzedéke, amely számos újítást hordoz. Például

az 5,7 literes V8-as motorját egy 3,5 literes, ikerturbós V6-osra cserélték,

amelyből 394 lóerőt és 649 Nm-t hoztak ki, ami 8 lóerővel és 105 Nm-rel múlja felül a V8-as adatait.

Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra

Már ez is bőven elég lenne a leghosszabb verziójában 6,3 méteres pickuphoz, a Toyota azonban elkészítette a turbómotor hibrid változatát is, amelyet i-Force Max-nak nevezett el. A V6-os turbómotor és a 10 fokozatú automata váltó közé raktak egy kuplunggal leválasztható generátor-villanymotort, amely önállóan is képes mozgatni az autót, de legfeljebb 28 km/h-val, és csak néhány kilométeren keresztül. Ha viszont hibrid üzemmódban használják, akkor

a hajtáslánc összteljesítménye 443 lóerőre, a nyomatéka pedig 790 Nm-re nő meg,

utóbbi már 2400-as fordulatszámtól elérhető. A 288 voltos nagyfeszültségű nikkel-metál hidrid (Ni-MH) akkumulátort a hátsó ülések alá helyezték el.

Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra

Meggyőző, hogy a Tundrát akár 880 kilóval lehet terhelni, és, hogy a korábbinál 17,6 százalékkal nehezebb, 5,44 tonnás utánfutót is képes elhúzni, igaz, ez még mindig kevesebb, mint amennyit a Ford F-150, a Dodge Ram vagy a Chevrolet Silverado tud. Kétféle vontató üzemmódot is kifejlesztettek a Toyotához: a Tow/Haul, és az igazán nehéz vontatmányokhoz való Tow/Haul+ üzemmódban is javul a gázreakció, ami megkönnyíti a vontatást, emellett a hibrid verziókban folyamatosan besegít a hajtásba a villanymotor, és ilyenkor kikapcsolódik a start-stop rendszer.

Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra

Teljes, 360 fokos kamerarendszert kapott a Tundra, a kamerák képét (külön-külön, vagy madártávlatos nézetűvé összerakva) az új, 14 colos belső képernyőn lehet figyelni, az egyik kamera a vonóhorog csatlakoztatásában segít. A holttér-figyelő az utánfutót is figyelembe veszi, a vezetéstámogató rendszerek pedig segítenek a tolatásban és a csóválás megszűntetésében.

Teljesen új a futómű,

elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros, csavarrugós rendszer teljesít szolgálatot a korábbi laprugós helyett. Felárért emelhető légrugózás és adaptív lengéscsillapítás is kérhető, ami állítólag sokat javít a komforton.

Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra
Toyota Tundra

Kétféle négyajtós kabinnal és háromféle platóhosszal lehet megvásárolni a Toyota nagy pickupját, a leghosszabb plató 2,46 méter hosszú. Európában továbbra sem tervezik forgalmazni a Tundrát, a Texasban legyártott mennyiség nagy része Észak-, kis része Dél-Amerikában talál majd gazdára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!