Akkorára nőtt, mint egy négyes Golf - Skoda Fabia (2021) menetpróba

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Vágólapra másolva!
1999-ben óriási változást hozott a mutatós és minőségi Fabia, lényegében ekkor számolt le a gyártó a KGST-korszak örökségével. Nemsokára a modellsorozat negyedik tagja sorakozik fel a szalonokban, és első tesztvezetésünk benyomásai alapján magasabbra teszi a mércét, mint valaha, főleg helykínálat terén. Ugyanakkor még lágy hibrid hajtással sem tud választ adni az új idők kihívásaira. Lássuk, sikert arathat-e újra modern csomagolásban és szerethető extrákkal a klasszikus kisautó-recept.
Vágólapra másolva!

Itt a vége, fuss el véle? – tehetjük fel a kérdést a legújabb, negyedik generációs, csakis hagyományos benzinmotorokkal rendelhető Fabia premierjének apropóján. Valószínűleg igen – válaszolhatjuk meg röviden a már-már költői kérdést, hiszen nemcsak a világ, de a világ egyik vezető autógyártója, a Volkswagen Csoport, s azon belül a Skoda is a villanyautózás irányába halad meglehetősen öles léptekkel. A középkategóriás SUV-ok között máris ott az Enyaq iV, amely szerepel a 2022-es Év Autója jelöltek egyelőre még hosszú, selejtező előtti listáján, és jó eséllyel a döntősök közé kerülhet majd.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

Meg aztán ott volt a városi mini, a Citigo iV, amelynek utolsó kiadása mintegy 250 km hatótávval jött-ment, kanyarodott és megállt. Erre most itt a legújabb Skoda, amiben

van ugyan jó néhány villanymotor, de a legerősebb közülük az önindító, ami még lágy hibridként sem segít be a hajtásba.

Más okból amúgy sokan kongatják a vészharangot a hagyományos kisautók fölött: ahhoz nem elég kicsi a CO2-kibocsátásuk, hogy csodát tegyenek az emissziós átlaggal, viszont csekély tömegük rontja a gyártók kvótabesorolását – sajnos nem mindenben igazságos az EU-s emissziós bírságrendszer.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

A legmodernebb hagyományőrző

Másfelől a B szegmensben az ár dominál, főleg a szerényebb vásárlóerejű kelet-európai piacon, amelyen a Skoda nagyon népszerű. Ezt az egyre több kötelező biztonsági felszerelés miatt nem könnyű szinten tartani, érdemes tehát a műszaki alapokat ésszerűsíteni. Ezért az újdonság az MQB A0 építőkészletből kapja a fődarabjait, amelyet a belső égésű motorok és a hozzájuk kapcsolódó váltók, valamint a perifériájuk korszerű, és persze takarékos sorozatgyártásához fejlesztett ki a Volkswagen. Azaz a kész tartalmat csak be kellett szépen csomagolni – rutinfeladatnak tűnik.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

Nyilván a forradalmi újdonságok iránti bizalmatlanság is szerepet játszik abban, hogy a Fabia IV. (és nem iV, mint a márka villamosított modelljei) sallangmentes egyszerűségével szeretné őrizni az 1999-ben megteremtett hagyományokat, kiszolgálni a népes vevőkörét, és az újonnan érkező óvatosabb duhajokat.

Úgy lett sokkal szemrevalóbb, mint közvetlen elődje, hogy közben nem megosztó a formája,

gegek nélküli érett autó benyomását kelti, miközben széles hűtőmaszkja, vízszintesen elnyújtott hátsó lámpája és többi dizájnjegye tökéletesen illeszkedik a mai Skodák vonalába.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

Háromhengeres szívómotortól az 1,5-ös turbóig

Ahogy (egyelőre) nincsen hibrid változat, úgy a dízelek is eltűntek a kínálatból, maradnak tehát a benzinesek - többségében egyliteres, háromhengeres kivitelben. Atkinson-ciklusú, szívó MPI-k jelentik a belépőt kétféle változatban, a vérszegényebbik 65 lóerős, míg a drágábbik 80-at tud. Felettük állnak a turbós, Miller-ciklusú, 350 bar befecskendezési nyomással dolgozó TSI-k 95 vagy 110 lóerővel. Utóbbi már 200 Nm nyomatékot mozgósít, és öt- helyett hatsebességes kézi váltóhoz kapcsolódik, felárért pedig a jól bevált, hétfokozatú DSG váltóval szabadít meg a sok kuplungolástól.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

Négy hengert egyedül a némi késéssel jövő év elején érkező 1,5 literes, 150 lóerős csúcsmodell kap, szériában duplakuplungos váltóval. Bár a modellcsaládnak nem lesz RS tagja, ez már derék tempót tud diktálni: 7,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 225 km/h.

Leginkább ennél a változatnál lehet értelme a másfél centis ültetéssel járó sportfutóműnek,

de az elmaradottabb térségekben a Fabia kérhető ugyanekkora emeléssel és „rossz út" csomaggal is, bár ilyen esetben a vevők helyében inkább crossoverben, például a márkánál maradva Kamiq-ban gondolkodnánk.

Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba
Skoda Fabia (2021) menetpróba

Háromhengeres, 110 lóerős turbómotorral volt lehetőségünk vezetni a Fabiát a lengyelországi menetpróbán, és értékelhető dinamizmusa, illetve takarékossága miatt ideális választásnak tűnik. Amúgy nem a sportosság a típus erőssége, hanem harmonikus viselkedése: csend és rend uralkodik az utastérben. Gyors menetben, kanyargós országúton is fölényes könnyedséggel volt irányítható, miközben túlméretes, 17 colos kerekein is normálisan rugózott, holott az északi barátainknál sem ritkák a barátságtalan aszfaltfelületek. Feszes, de kíméletes a futómű, érezhetően merev a kasztni.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!