Az AdBlue egyik legfontosabb szerepe, hogy csökkentse a legmodernebb dízelmotorok károsanyag-kibocsátását. Az AdBlue-t az Euro 5 és ennél magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorokban használják - írta az Új Szó.
Az AdBlue egy úgynevezett szelektív katalitikus reakció során ammóniává alakulva szinte teljes mértékben vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógázban található, ártalmas nitrogén-oxidot.
Azok a motorok, amelyek AdBlue-t használnak, az adalék nélkül nem működhetnek.
Európában fogytán vannak az AdBlue-készletek, az adalék gyártását pedig jóformán leállították.
A gyártók a drága földgáz miatt vagy korlátozták a termelést és nem fogadnak új megrendeléseket, vagy már le is állították a gyártást.
Az AdBlue legnagyobb termelője Európában a vágsellyei Duslo, amely ugyancsak kénytelen volt korlátozni a gyártást.
Szlovákiában már az is napirenden van, hogy
megtiltják az AdBlue exportját,
holott a folyadékra a modern tehergépjárművekben és autóbuszokban is szükség van.