A videokamerákkal, lézerradarokkal (lidar) és hagyományos radarokkal felszerelt, 1,6 literes motorú, automata váltós Vestát jelenleg próbapályán és közúti forgalomban, városi körülmények között is tesztelik. A tetőre szerelt érzékelők 3D-s digitális képet alkotnak az autó környezetéről, de a vezérlő rendszer a terület digitális térképét is felhasználja a tájékozódáshoz.
Ez év szeptemberében derült ki, hogy a NAMI megkezdte egy bármilyen automata váltós kocsiba beépíthető önvezető rendszer fejlesztését, amely az automatizálás második és harmadik szintjéről indul. Utóbbi már teljes önvezetést teszt lehetővé, amikor a vezetőnek a kormányt sem kell fognia. Körülbelül 38,7 millió rubelt (172 millió forintot) különítettek el a fejlesztésre, amely várhatóan három éven belül fejeződik be.
Oroszországban még nincs olyan törvény, amely szabályozná a pilóta nélküli járművek közutakon történő tesztelését és használatát.