Tisztázta a magyar rendőrség, mikor szabad nappali menetfényt használni, ezt sokan nem tudják
![skoda](https://cdn.origo.hu/2023/12/bSnrfzDXDQU7DIYqV9-XY-4Zoa-sissHWv5Jdhuk_nI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JmZmE2ZmIzMTRiZTRhOTA4YWMwMDc4MTgxY2VlNThj.webp)
A menetfény – teljes és hivatalos nevén: nappali menetjelző lámpa – a nevéből adódóan a gépjárművek nappali kivilágítására, helyzetének megjelölésére szolgál. A 6/1990. KöHÉM rendelet 55/A §-a alapján
a gépjárművet fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával",
mely színtelen, illetve fehér fényt bocsáthat ki.
A menetjelző lámpa egyik legfontosabb ismérve, hogy
a tompított fényszóróhoz képest gyengébb a fényereje,
ezáltal nem arra szolgál, hogy a jármű előtti útfelületet megvilágítsa, hanem hogy a jármű helyzetét jelezze más közlekedők felé - írta a Baleset-megelőzés. A másik nagyon fontos ismérv – amit sajnos sokan nem tudnak –, hogy
kizárólag előre bocsát ki fényt, hátra azonban nem.
Éppen utóbbi jellemzője miatt van az, hogy a KRESZ szerint
a nappali menetjelző lámpát kizárólag nappal és jó látási viszonyok esetén lehet alkalmazni
a tompított fényszóró kiváltásaként (ami lakott területen kívüli úton kötelező).
Amennyiben a látási viszonyok romlanak (pl. ködben, sűrű csapadék esetén, esteledni kezd, vagy éppen besötétedik), onnantól kezdve a nappali menetjelző lámpa használatának nincs helye, hiszen a hátsó lámpák ilyenkor teljesen sötétek maradnak.
Ebben az esetben azonnal át kell váltani tompított fényszóróra.