A 2022 közepétől megvásárolható alsó-középkategóriás SUV az áprilisban bemutatott Toyota bZ4X testvérmodellje lesz, a két cég ugyanis nem csak a sportautóit, hanem a villanyautói is közösen fejleszti a költségek alacsonyan tartása érdekében.
A Solterra az első olyan Subaru, amelyet a teljes egészében elektromos járművekhez kifejlesztett e-Subaru Global Platform (Toyota-néven: e-TNGA) padlólemezre építenek. A korszerű „gördeszka" platform különféle méretű villanyautók hatékony előállítását teszi lehetővé azáltal, hogy többféle olyan modult és alkotórészt kombinál, mint a jármű elülső, központi és hátsó részei.
A Toyota bejelentette, hogy nem kevesebb mint 6 modellt fog építeni rá, ezért valószínűleg a Subaru sem elégszik meg eggyel.
Egyelőre még nem világos, hogy a Toyota által fejlesztett új technológiájú, szilárdtest akkumulátorok kerülnek-e a bZ4X-be és a Solterrába, de jó esély van rá.
Nemcsak a platform, hanem a Forester-méretű elektromos szabadidő-autó is a Subaru és a Toyota közös fejlesztése, a széles körű együttműködés a terméktervezést, a dizájnt és a teljesítményértékelést egyaránt felöleli. Ebben a fejlesztésben a két vállalat egyesítette erősségeit, pl. a Subaru az összkerékhajtások terén felhalmozódott tapasztalatait a Toyota pedig az akkumulátor- és hajtástechnológiáját.