Egy cseh cég, az MW Motors végre elkezdte forgalmazni az UAZ Hunter (leánykori nevén 469) tavaly márciusban bemutatott elektromos változatát, amit a Spartan névre keresztelt, enyhén modernizált verzióból fejlesztettek tovább. Így új életet leheltek a pontosan 50 éve, 1971-ben bemutatott UAZ-469-es terepjáróba, amelyből fél évszázad alatt több mint kétmilliót gyártottak, és a világ 80 országában értékesítettek.
Az MWM szinte minden alkatrészt megtartott az eredeti Hunterből, kivéve a 2,7 literes, 128 lóerős szívómotort, amelyet egy 163 lóerős villanymotorra cseréltek. Bár a teljesítménynövekedés is tisztességes, igazából a nyomaték nőtt meg drasztikus mértékben,
210 helyett ugyanis már 600 Nm-re gazdálkodhat a sofőr,
ami egy komoly terepjáró esetében hatalmas előny. Érdekesség, hogy a legtöbb hasonló átalakítással szemben megtartották az ötfokozatú kézi váltót is, a 130 km/-h végsebesség sem változott.
A villanymotoron kívül az új, Jeep-stílusú, függőleges osztású hűtőmaszk és a nem túl szépen beépített digitális műszerfal jelenti a különbséget a benzines Hunterhez képest, no meg persze a 62 kWh kapacitású, vízálló tokba rejtett lítium-ion akkumulátor, amely
mindössze 150 km-es hatótávot biztosít,
vélhetően az állandó összkerékhajtás hajtási veszteségei miatt. Aki kevesli a 150 km-t, vehet 90 kWh-s akkut is, másfélszeres hatótávval.
Az elektromos UAZ-ért a fapados alapfelszereltséggel is
14 millió forintnak megfelelő cseh koronát kell fizetni,
és erre jöhetnek még rá az olyan extrák felárai, mint a hátsó önzáró differenciálmű, a levehető keménytető, vagy a rozsda elleni alvázvédelem. Kínálatban tartották a benzines Spartant is, amely pont úgy néz ki, mint elektromos testvére (leszámítva a kipufogót), és fele annyiba kerül.