A Monterey Autós Hét rendezvénysorozatot a tavalyi kényszerű szünet után idén újra megrendezték Kaliforniában, az esemény legnagyobb presztízsű kiállítása, az elképesztő veterán autóiról híres Pebble Beach Concours d'Elegance pedig a 70. évfordulóját ünnepelhette. Számos egzotikus európai gyártó gondolta úgy, hogy Kalifornia megfelelőbb terep az újdonságai bemutatására, mint a szeptember elején következő Müncheni Autószalon, lássuk a 10 legfontosabb itt debütált modellt!
Bár még senki sem vezette a gyári tesztpilótákon kívül a zárt tetős kupét sem, az Aston Martin úgy gondolta, hogy leleplezi a Red Bull Advanced Technologies-zel közösen fejlesztett, Adrien Newey által tervezett Valkyrie hiperautó nyitott, Spider változatát, amely a harmadik a sorában a normál kupé és a versenypályára optimalizált AMR Pro Coupé után.
A Spider 1156 lóerős hibrid hajtáslánca megegyezik a kupééval, mint ahogy a 350 km/h-s végsebessége is. Lenyitott tetővel ez 330 km/h-ra mérséklődik a nagyobb légellenállás miatt, de a Spider valamivel nehezebb is a kupénál. A tető tulajdonképpen két felhajtható karbonlap, amelyet egy középső merevítőhöz kell rögzíteni, oda, ahová a kupénál a sirályszárnyas ajtókat csavarozzák.
Hátborzongató élmény lehet, amikor az ember nyitott tetőnél elforgatja a 11100-as fordulatszámig a Cosworth által fejlesztett 6,5 literes szívó V12-es motort, amely önmagában 1000 lóerős, és ehhez jön még a Rimac hibrid rendszere. A karbon vázat megerősítették, a futóművet kissé áthangolták a kupéhoz képest.
Nem árulták el mennyibe fog kerülni a Valkyrie Spider, de ha abból indulunk ki, hogy a kupé ára átszámítva 953 millió forint, akkor könnyen lehet, hogy az ára átlépi az egymilliárd forintos lélektani határt.
A Skysphere egy elektromos hajtású, 4-es szintű önvezetésre képes, részben alakváltásra képes roadster tanulmány, amelynek elképesztő megjelenését az 1937-től 1938-ig gyártott Horch 853 roadster inspirálta. A formaterve az Audi kaliforniai dizájnstúdiójában készült.
A Skysphere legnagyobb különlegessége, hogy az első tengely és az A-oszlop közötti rész 25 centivel képes megnyúlni. Ez gombnyomásra, öt másodperc alatt megtörténik, akár menet közben is. Ha meg van nyújtva, akkor a meseszép, Batmobil-jellegű karosszéria 5190 mm hosszú, vagyis kifejezetten nagy egy kétüléses kocsihoz képest, viszont az 1,8 tonnás tömeg nem sok egy luxus-villanyautótól.
Amikor önvezetőként használják a Skysphere-t , a „by wire" rendszerű kormánymű és a pedálok visszahúzódnak a műszerfalba, amitől még tágasabbá válik a kabin. Szinte minden funkciót egy hatalmas, 1415 mm széles és 180 mm magas érintőképernyőről lehet vezérelni.
Több mint 80 kWh az ülések mögé és közé tett akkumulátorpanelek összesített kapacitása, ami elméletileg 500 km-es hatótávot biztosít. Minden keréknél fejlett, kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik az Audi új generációs, háromkamrás légrugóival és aktív stabilizátorokkal, a megfelelő fordulékonyság és kanyarstabilitás érdekében a hátsó kerekek is kormányzottak.
A valaha volt legdrágább szériagyártású Bentley (alapár: 220 ezer font, azaz 91 millió forint) a crewe-i gyártó exkluzív, egyedi megrendeléseket teljesítő részlegének, a Mullinernek a terméke. Ezúttal a korábban általunk is tesztelt Flying Spur nevű limuzint vették kezelésbe, ami a Mulsanne utóda.
Ez a harmadik Bentley modell a Mulliner részlegtől a Continental GT és a Continental GT kabrió után. A Flying Spur Mulliner V6-os hibrid, V8-as és W12-es benzines hajtáslánccal lesz kapható, a technika a Volkswagen-konszern polcairól származik, egyes kapcsolók és a kormánykerék az Audikból származnak.
A kéttónusú 22 colos felnik közepén a Bentley logó mindig vízszintesen marad, akár a Rolls-Royce-okon. Dupla gyémánt a hűtőmaszk és az alsó légbeömlők mintájának fantázianeve.
A belső teret is átdolgozta a Mulliner, a Flying Spur egyedi küszöb feliratokat, plaketteket, elektronikusan lehajtható hátsó piknikasztalokat, 3D-s mintájú bőrkárpitot kapott, amelyben minden gyémántminta 712 öltést tartalmaz. Nyolcféle háromtónusú belső hangulat választható.
A Bugatti először mutatta meg élőben a Bolide-ot, amely a francia gyártó modern korszakának legextrémebb, leggyorsabb, leginkább kompromisszummentes és legkönnyebb autója. Minden egyes lóerőnek ugyanis mindössze 670 grammot kell mozgatnia, ugyanis a 8,0 literes W16-os motor teljesítménye 1850 lóerő, a Bolide tömege pedig csak 1240 kiló. A csúcsteljesítményhez hasonlóan a csúcsnyomaték és 1850, csak nem lóerőben, hanem Nm-ben. Ezeket a nem mindennapi adatokat csak 110 oktános versenybenzinnel tudja a motor.
320 km/h-nál 800 kilónyi leszorítóerő ébred az első, és 1800 kilónyi a hátsó tengelyen, így a Bolide simán tudna fejjel lefelé menni egy alagút plafonján. Egyébként kanyarokban 2,8 g-s oldalgyorsulást lehet vele elérni, így a Bugatti számítása szerint akár 5:36 perc alatt is képes lehet körbeérni a Nürburgring-Nordschleifén, és 3:07 perc alatt Le Mans-ban.
0-100 km/h-ra 2,17, 200 km/h-ra 4,36, 300 km/h-ra 7,37, 400 km/h-ra 12,08, 500 km/h-ra 20,16 másodperc alatt gyorsul fel, ami nagyjából a Forma-1-es autók szintje. Szintén nehéz felfogni ép ésszel, hogy a Bolide 33,62 másodperc alatt képes álló helyzetből felgyorsulni 500 km/h-ra, és utána ismét állóra fékezni.
A minden porcikájában továbbfejlesztett és feljavított Type S változata búcsúzik a második generációs Honda/Acura NSX 2022-ben. Addig összesen 350 példányt fognak legyártani belőle Amerikában, ebből 300-at helyben fognak eladni belőle 170 ezer dolláros (51 millió forint) alapáron.
Az ikerturbós, 3,5 literes, V6-os benzinmotorból és a három villanymotorból álló hajtáslánc teljesítményét a Honda mérnökei 580-ról 608 lóerőre, nyomatékát 655-ről 667 Nm-re emelték az új turbók és injektorok segítségével, de az akkumulátor kapacitását is 20 százalékkal megnövelték.
Áthangolták a futóművet és a négyféle vezetési üzemmódot, ezen kívül elöl 1, hátul 2 centivel lett szélesebb a nyomtáv, a 9 fokozatú dupla kuplungos váltó 50 százalékkal gyorsabban vált fel.
Az NSX Type S nagyobb légbeömlős első lökhárítóval, új ötküllős felnikkel, NSX-logós vörös féknyergekkel, szénszálas diffúzorral, tetővel és küszöbökkel gazdagodott a normál változathoz képest, de rendelhető egy szénszálas Brembo féket, motorburkolatot és egyéb kiegészítőket tartalmazó Lightweight csomag is, amellyel további 26 kilót le lehet faragni a tömegből.
A cikk folytatódik a második oldalon!