Lassan három év is eltelt, mióta bemutatták a 2019-es Genfi Autószalonon a Tonale tanulmányt, de a szériaautó világpremierjére még nyárig várni kell. Már biztos, hogy az Alfa Romeo új, kompakt szabadidő-autója lesz a márka első zöld rendszámos modellje, mivel
kétféle konnektoros hibrid hajtáslánccal
(1,3-as turbómotor villanymotorral, hátul még egy 60 lovas villanymotor, 11,4 kWh-s akku)) is kapható lesz, amelyek kb. 50 km elektromos hatótávot tudnak (WLTP). A Tonale műszaki alapjai a Jeep Compassból származnak, de könnyen elképezhető, hogy a 190 és 240 lóerős, összkerekes PHEV hajtásokat az olasz márka a saját ízlésére hangolja, és emel a teljesítményükön. Az olcsóbb alapverziókban 1,3-as benzines és 1,6-os dízel turbómotorok lesznek.
Az új Jogger egyedül váltja le a Dokker, Lodgy és a Logan MCV modelleket. Kialakítása olyan, mint egy kombié, de a tetővonal a szokásosnál magasabban húzódik, és a 20 centis hasmagasság is a szabadidő-autókat idézi.
4,55 méter hosszú a karosszéria, amihez hatalmas, 2,9 méteren tengelytáv társul,
így nem csoda, hogy három üléssor is rendelhető. A leghátsó és a középső sor ki is vehető, ilyenkor 1819 liternyi tér keletkezik, amit sok kishaszonjármű is megirigyelhet. Ha mind a hét ülés a helyén van, 160 literes a poggyásztér, ha a harmadik üléssort lehajtják, 565 literes üregbe lehet pakolni. Aki megelégszik öt üléssel, 708 literrel gazdálkodhat.
A 2022 első negyedévében történő piaci bevezetéskor egy motor két változatával lehet majd megvenni a Joggert. Az egyliteres, háromhengeres turbómotor benzinesként 110, Bi-Fuel kivitelben 90 (benzinnel), illetve 100 lóerőt (LPG-vel) ad le, ami a mindössze 1,2 tonnás tömeg miatt elég is az autóhoz. A benzinessel a gyorsulás 10,5 másodperc, a végsebesség 183 km/h, az átlagfogyasztás 5,7 l/100 km.
A legolcsóbb klímás, LPG-s Jogger 5,43 millióba kerül,
a hét ülés felára 250 ezer forint, de a nagycsaládosok ennek a tízszeresét kaphatják vissza az állami támogatás révén. Az összes extrával a hétszemélyes, benzines csúcsverzió ára 7,16 millió forintra jön ki.
A Renault olcsó márkája 2021 januárjában mutatta be a Bigster 4,6 méter hosszú tanulmány változatát, a várhatóan hétszemélyes szériaváltozat pedig
2022 negyedik negyedévében érkezik.
Ez a VW Tiguan-méretű családi SUV várhatóan a közeljövő egyik legjobban várt újdonsága lesz Magyarországon, hiszen nemcsak divatos megjelenésű, de tágas és olcsó is lesz. Az alacsony árat úgy éri el a Dacia, hogy az újdonságot a Renault Capturban és Arkanában használt kisautó-platform (CMF-B) megnyújtott változatára építi, ahelyett, hogy a kompakt autókhoz fejlesztett, technikailag igényesebb CMF-CD platformot használná hozzá.
Jó eséllyel a Bigster-tanulmány nagy kerekeit, világító hűtőmaszkját és domborított motorháztetőjét visszafogottabb, egyszerűbb alkatrészekre cserélik majd, de így is ez lesz minden idők legmodernebb, legkarakteresebb formájú Daciája, amely bevezeti a márka új formanyelvét. Várhatóan a motorkínálat 1,0 és 1,33 literes turbós benzines és LPG-s erőforrásokból fog állni, de elérhető lesz a Renault 140 lóerős, 1,6 literes full hibrid motorja is, és később talán a Renault Capturből ismert, nagyobb akkumulátoros, 160 lóerős PHEV verziót is bevezetik.
A 2021-es Los Angeles-i Autószalonon mutatkozott be az új, 11. generációs Honda Civic ferdehátú változata, amely maradt lapos, széles és hosszú, de ugyanakkor letisztultabb (mások szerint egyszerűbb) és
visszafogottabb lett a dizájnja.
Újdonság a vállmagasságban végigfutó éles vonal, és a hátratolt A-oszlop, amitől hosszabb lett a motorháztető. Európában a Type R-t leszámítva csak a e:HEV hibrid hajtásokkal lesz kapható a Civic, ami egyúttal azt jelenti, hogy kézi váltó sem várható.
Az 1,5 literes hibrid hajtás 131, a 2,0 literes 184 lóerőt tud leadni, a benzinmotor az idő nagy részében csak áramtermelést végez, kizárólag 80-120 km/h között hajtja közvetlenül a kerekeket. A csúcsot a kétliteres Type R jelenti majd a már ismert kétliteres, turbómotorral és továbbra is elsőkerék-meghajtással. Belül javul a helykínálat és az anyaghasználat, és végre az infotainment rendszer is felnő a kor színvonalára.
Emlékeznek még a 2019-ben bemutatott Centoventi tanulmányautóra, amellyel a 120. születésnapját ünnepelte a Fiat? A 2022 végén érkező új Panda ennek a zseniális ötletekkel (pl. bővíthető, moduláris akkumulátorcsomag, felpattintható panelekkel teljesen személyre szabható külső, üzeneteket közvetítő hátsó kijelző) telepakolt kisautónak lesz a szériaváltozata.
Jó esély van rá, hogy a Dacia Spring után ez lesz a piac legolcsóbb villanyautója,
igaz, ennek az ára a kis kapacitású akkumulátor és a szűkös hatótáv lehet az alapváltozatban. Mivel a Fiat is a Stellantis tagja, jó esély van rá, hogy a belső égésű motoros változathoz a konszern polcairól válogatják az alkatrészeket, vagyis a CMP platformon és az 1,2 literes PureTech benzinmotoron osztozhat más Citroën, Peugeot és Opel modellekkel.
A cikk folytatóódik a második oldalon, kattintson tovább!