A Porsche is megtartotta hivatalos eredménybeszámolóját, amelyen elárulták a tavalyi év legfontosabb számait. Kiderült, hogy a stuttgarti gyártó összesen
301 915 autót értékesített 2021-ben, ami 11 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.
Az értékesítés bevétele 33,1 milliárd euró volt (+15%), a működési profit pedig 5,3 milliárd euró (+27%), ami 16 százalékos haszonkulcsot jelent az értékesítésből. Főleg az amerikai piac fellendülésének (70 ezer db, +22%) köszönhető a rekorddöntés, de Európa és Ázsia is több Porschét vásárolt 2021-ben (+8%, +8%), mint 2020-ban.
A korábbi évekhez hasonlóan
a Macan volt a legnépszerűbb modell
(88,362 db), megelőzve a Cayenne-t (83,071 db), a tisztán elektromos Taycant (41,296 db) és az új 911-est (38,464 db). Bár a farmotoros sportkocsi a Taycan iránti kereslet megduplázódása miatt leszorult a házon belüli dobogóról, így is saját rekordot ért el tavaly.
A zöld rendszámra jogosult, hálózatról tölthető autók (Taycan és plug-in hibrid Cayenne, Panamera) az értékesítés 40 százalékát tették ki, de a Porsche még ezzel sem elégedett, a részesedésüket 2025-re 50 százalékra kívánja növelni. Sőt, azt is bejelentették, hogy
a tervek szerint 2030-ra öt eladott új Porschéből 4 már tisztán elektromos lesz.
Ezt arra alapozzák, hogy 2023-ben érkezik a tisztán elektromos új Macan, két évvel később, 2025-ben pedig a kétüléses 718 modellcsalád (Cayman, Boxster) új, szintén elektromos utóda. Az új villany sportkocsikból a tavaly bemutatott Mission R tanulmányautó adott ízelítőt.
Szintén a Porschéhoz kapcsolódó hír, hogy többségi tulajdonosa, a Volkswagen AG be akarja vezeti a tőzsdére a részvényeit, a befolyó bevételből pedig a gyártó költséges elektromos fejlesztéseit finanszíroznák. A tervek szerint a Porsche alaptőkéjét törzsrészvényekre és elsőbbségi részvényekre osztják fel. Az elsőbbségi részvények legfeljebb egynegyedét hoznák tőzsdei forgalomba. Vagyis az összes részvény legfeljebb 12,5 százalékát.
A Volkswagen-csoport 53 százalékos szavazati joggal rendelkező főrészvényese, a Porsche SE (PSE) holdingtársaság, 25 százalékot plusz egy részvényt kapna a Porsche AG autógyár részvényeiből. A holding fogja össze egy pakettbe a Volkswagen konszern a Porsche és a Piëch családok birtokában lévő részvényeit. A Porsche AG főrészvényese a vázolt elosztási struktúrában a Volkswagen AG marad.