A Kia kompakt crossoverének második generációja novemberben mutatkozott be Szöulban, az európai változatról azonban csak most hullott le a lepel. Csak környezetbarát hajtásokkal, öntöltő hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos változatban lesz kapható, utóbbi neve e-Niróról Niro EV-re változott. Ennek hatótávjával nem lesz probléma, a gyár szerint ugyanis
egy töltéssel akár 463 km-t is meg tud tenni
(WLTP szabvány szerint mérve). Ha az ára sem lesz túl magas, akkor folytathatja az előd sikertörténetét, amely sokáig a legnagyobb darabszámban eladott villanyautó volt Magyarországon.
Rengeteget fejlődött az új Niro dizájnja, most talán nem kell majd évekig győzködni Robert de Nirót, hogy vállaljon be egy reklámfilmet az autóval, mint az előd esetében. Jellegzetes részlete a formatervnek az újraértelmezett „tigrisorr" a szokatlan formájú LED fényszórókkal, az karosszériától eltérő színű C-oszlop, és a bumeráng alakú hátsó lámpa.
A 4,420 mm hosszú, 1,825 mm széles és akár 1,570 mm magas új Niro
65 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel szélesebb és 25 mm-rel alacsonyabb elődjénél,
a 2720 mm-es tengelytávja 20 mm-rel nagyobb. Az új Niro EV csomagtere 475 litert kínál hátul, és 20 litert az új, első tárolóban, az öntöltő hibrid és a plug-in hibrid modelleknek csak hátul van csomagtartója, amely 451, illetve 348 literes.
A plug-in hibrid és az öntöltő hibrid Niro hajtásában a Kia 1,6 literes szívó benzinmotorja dolgozik együtt egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Ebből hiányzik a hátramenet hagyományos fogaskerék áttétele (ami önmagában 2.3 kilós tömegcsökkenést eredményez), a tolatást ugyanis a villanymotorral oldja meg az autó.
A 43,5 lóerős villanymotorral felszerelt öntöltő hibrid rendszerteljesítménye 141 lóerő, ami 10,4 másodperces gyorsuláshoz és 165 km/h-s végsebességhez elég. A 120 kilóval nehezebb, 1,61 tonnás plug-in hibrid villanymotorja 84 lóerő leadására képes, így az összteljesítménye is magasabb, 183 lóerő. Ez a változat már 9,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 65 km-es elektromos hatótávolságot kínál. Lakóövezetekben, kórházak, vagy iskolák közelében,
ahol a navigáció szerint "zöld zónákat" alakítottak ki, automatikusan elektromos üzemre kapcsol a kocsi.
A működésbe a vezető is beleszólhat, és saját "zöld zónákat" állíthat be.
A tisztán elektromos hajtású, 1,74 tonnás Niro EV elöl hajtó villanymotorja 204 lóerő és 255 Nm leadására képes, a kocsi 7,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 167 km/h. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel a 64,8 kWh kapacitású, lítiumion-polimer akkumulátor 43 perc alatt feltölthető 10-ről 80%-ra. Hidegben, ha navigációban beállított cél egy töltőállomás, autó automatikusan előmelegíti az akkut, így gyorsabb a töltés. Az EV6-ból átvett V2L funkció lényege, hogy a Niro EV akkumulátorában tárolt áram külső fogyasztók ellátására, vagy más villanyautók töltésére is felhasználható.
A Niro plug-in hibrid elsőként meg a Hyundai-konszern autói közül az 5,5 kW-os kiegészítő fűtési rendszert, amellyel növelhető az elektromos hatótávolság hideg időben. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei álló benzinmotor esetén is folyamatos meleget garantálnak.
Két nagyfelbontású, 10.25 col képátlójú kijelző közvetíti az információkat a vezető felé, a középkonzoli érintőképernyő. Az új Head-up kijelző képátlója 10 col, és a menetadatokon kívül a biztonsági asszisztensrendszerek, valamint a navigáció információit is képes a vezető előtti szélvédőfelületre vetíteni. Hangvezérléssel akár a szellőzés és az infotainment is irányítható.
Megjelent a prémiummárkáknál használt
távirányítós parkolósegéd,
amellyel a Niro önálló, egyenes vonalú parkolási mozgásokra is képes akár úgy is, hogy a vezető nincs az autóban. Ha azonban ő parkol, a manővereit a parkolási ütközés-elkerülő asszisztens, az első-hátsó parkolóradar és a 360 fokos kamera segíti. Ha parkolás után hátulról jármű érkezik, a megfelelő oldali hátsó ajtó reteszelésével a Kia megakadályozza a kiszállást.