Eletre lett a neve a Lotus újdonságának, amely a Ferrari, a Lamborghini, az Aston Martin és a Porsche SUV-jainak kíván konkurenciája lenni, azzal a nagy különbséggel, hogy benzinmotor helyett elektromos hajtást kapott.
A név a magyar "életre" szóból származik, amivel a Lotus az átfogó megújulását, "elektromos életre kelését" akarja szimbolizálni,
ugyanis a mostani szabadidő-autót még két, azonos alapokra épülő villanyautó (egy kisebb SUV, egy sportszedán) fogja követni a következő három évben, amivel teljesen megújítja és átpozicionálja modellpalettáját a 2017 óta a kínai Geely tulajdonában lévő brit gyártó.
Szinte pontosan akkora az Eletre, mint a hasonlóan agresszív vonalvezetésű Lamborghini Urus, a hossza 5 105 mm, a szélessége 2 131 mm, a magassága 1 630 mm, viszont a tengelytávja hosszabb, hogy tágasabb lehessen az utastere. Már a méreteivel is jelzi a Lotus újdonsága, hogy elsősorban a kínai és az amerikai piacra szánták alkotói, de az elektromos hajtása miatt Európában is erős keresletre számíthat. Persze nem lesz olcsó: az alapváltozat ára valamivel 100 ezer font, azaz
43 millió forint alatt lesz,
az első példányokat 2023 elején vehetik át az ügyfelek.
Egy vadonatúj, elektromos autók számára tervezett moduláris "gördeszka" platformra épül az Eletre, nem a Geely valamelyik meglévő padlólemezét alakították át számára. A nagyrészt alumíniumból készült Electric Premium Architecture adja az alapját a később érkező elektromos Lotusoknak is, sőt, más gyártók számára is értékesíteni fogják, hogy a fejlesztés magas költségeit minél hamarabb visszatermelje. Az EPA-t eleve úgy tervezték, hogy könnyen átalakítható legyen különböző méretű járművek, különböző hajtásképletek és különböző akkumulátor-méretek számára.
Az Eletre kizárólag kétmotoros összkerékhajtással lesz kapható,
a Lotus azt a célt tűzte ki, hogy a gyorsulása kevesebb mint 3 másodpercig tartson 0-100 km/h-ra, és a végsebessége legalább 260 km/h legyen.
Már az alapmodellben is több mint 100 kWh lesz az akkumulátor kapacitása, és több mint 600 lóerő a két motor összteljesítménye. Egy töltéssel akár 500 km-t is meg lehet majd tenni, a 350 kW-os egyenáramú tölthetőségnek köszönhetően az akkumulátort elméletileg akár 18 perc alatt is fel lehet majd tölteni egy megfelelő teljesítményű töltőoszlopról.
Automatikusan előbukkanó lidar szenzorai (a szélvédő tetejéből és a kerékjáratokból), radarjai és kamerái révén az Eletre elméletileg
képes lesz a 4-es szintű önvezetésre,
de ezt a funkcióját először csak Kínában lehet majd használni, mivel az ázsiai ország az autonóm vezetés szabályzásában jelenleg a világ előtt jár. Hagyományos tükrök sincsenek az autón, a helyükön ugyanis 3-3 kamera dolgozik, a képüket mutató monitorok mindaddig 50%-os fényerővel dolgoznak, amíg a vezető rájuk nem néz, hogy ne zavarjanak. Természetesen 5G-s internetkapcsolatra, OTA szoftverfrisítésre is képes a családi Lotus, a tulajdonos a távolból is kapcsolatra léphet vele a dedikált Lotus-applikáció segítségével.
Szériafelszereltség lesz az állítható magasságú légrugózás és az aktív aero-csomag, felárért lehet majd venni adaptív lengéscsillapítókat, összkerék-kormányzást, és nyomatékvektorozásra képes aktív, részlegesen önzáró hátsó differenciálművet is, hogy a vezethetőség méltó legyen a Lotus hírnevéhez.
Nem Hethelben, a Lotus régi főhadiszállásán, hanem Warwickshire-ben, az életmód autók számára épített új fejlesztőközpontban (Lotus Technology Creative Centre) tervezték a SUV-ot, és
a kínai Vuhánban fogják gyártani
egy, még épülő üzemben, ahol a többi elektromos típus is készül majd. Ennek kapacitása 150 ezer autó lesz évente, vagyis az elektromos modellportfolió hatalmas ugrást jelent majd a tavaly mindössze 1710 darab autót értékesítő Lotusnak.