Úgy tűnik, a lóerőháborúnak sosem lesz vége. Idén tavasszal azt hittük, az 1900 lóerős Pininfarina Battista és az azonos hajtásláncú Rimac C Two egy időre lezárja, de most a Lotus még rátett egy lapáttal, és bemutatta a
2000 lóerős Eviját,
ami a világ legerősebb szériagyártású, közúti engedéllyel rendelkező autója lesz jövőre.
Ez az első modellje a brit gyártónak, amit már Volvót is birtokló kínai Geely fennhatósága alatt alkottak meg, és
az első teljesen új modell a 10 éve bemutatott Evora óta.
Azt még nem árulták el, hogy 2 vagy 4 villanymotor hajtja-e a kocsit, csak annyi biztos, hogy összkerékhajtású, és az
össznyomatéka eléri az 1700 Nm-t.
Ez brutális szám, de kevesebb, mint a Pininfarina és a Rimac 2300 Nm-e.
A Lotus azt ígéri, az Evija kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és a gyorsulás intenzitása később sem esik vissza,
a 300 km/órához 9 másodperc sem kell.
A végsebesség egyelőre ismeretlen, csak annyit tudunk, hogy 320 km/óránál nagyobb.
Mivel az egész karosszéria szénszálból készül, és az akkumulátor sem túl nagy (70 kWh-s), az Evija tömegét alacsonyan tudták tartani, az alapváltozat
1680 kilót nyom
majd a mérlegen, ami mázsákkal kevesebb, mint a 120 kWh-s akkuval szerelt, 450 km hatótávú Pininfarina és a Rimac tömege.
A kisebb akku miatt a Lotus
hatótávja csak 400 km
(WLTP), de nehéz jobb lábbal vezetve valószínűleg jóval kisebb távolság megtétele után is töltőre kell majd dugni. Viszont akár 350 kW-al is lehet majd tölteni, ami azt jelenti, hogy elméletileg 20 perc sem kell ahhoz, hogy a teljes lemerültségtől a teljes töltöttséget elérje a lítiumos akkumulátor.
Az Evija hajtásláncát a Formula E versenysorozat akkumulátorait is szállító Williams Advanced Engineering fejlesztette ki, az elektromos hajtás nagyfokú szabadságot adott a mérnököknek abban a tekintetben, hogy a rendszer fő részegységeit hova helyezzék el a karosszériában. Ennek a szabadságnak köszönhető a különleges aerodinamika, mivel
nemcsak a kocsi körül áramlik a levegő, hanem rajta keresztül is.
A két első légbeömlőn érkező levegő például az első kerekek mögött, oldalt távozik, ahol egy-egy újabb légcsatorna kezdődik, amelyek a kocsi hátuljához vezetnek. Itt a háromszög alakú hátsó lámpák ezeket a végződéseket zárják körbe. Természetesen van egy hatalmas diffúzor és egy nagy sebességnél kiemelkedő, állítható szögű hátsó szárny is, leszorítóerőből tehát nem biztosan lesz hiány.
Összesen 130 darab készül majd az autóból kézzel, az angliai Hethelben, az alapár extrák és adók nélkül 2,04 millió font, azaz 738 millió forint.