30 éves, érintetlen furgon került elő, ilyennel mentőzött Mágenheim doktor is

Toyota Hiace
Vágólapra másolva!
Ritka kincs bukkant fel egy európai használtautós portálon: az 1991-es Toyota Hiace furgonon még az ülésvédő fóliák is fenn vannak, a jármű a használat legcsekélyebb nyomát sem mutatja. Nem csoda: harmincegy év alatt mindössze 490 kilométert tett meg.
Vágólapra másolva!
Erre szokták mondani, hogy patika állapotú. Kattintson a képre, galéria nyílik! Forrás: cc-cars.dk

Ha ma Dániában szeretnénk új Toyota furgont vásárolni, egy Proace City-ért legalább bruttó 194 ezer, egy Proace-ért minimum 250 ezer koronát kell leszurkolnunk. Most azonban nyílt egy harmadik opció is az országban, igaz, rendkívül limitált az ajánlat: egy dániai veteránautó-kereskedés kínálatában megjelent egy harmincegy éves Toyota Hiace, mégpedig meglehetősen borsos, 229 900 koronás áron (egy dán korona jelenleg valamivel több, mint 51 magyar forintot ér.) Ha azonban elolvassuk az autó történetét, és átböngésszük a fényképeket, rájövünk, hogy

a 11,8 millió forint körüli ár

majdhogynem alkalmi vételt jelent ezért az autóért.

Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Toyota Hiace
Ford Galaxy Hybrid teszt (2022)
Ford Galaxy Hybrid teszt (2022)
Ford Galaxy Hybrid teszt (2022)
Toyota Hiace

A furgont ugyanis egyáltalán nem használták, sem új korában, sem azóta. Az 1991-es gyártású, azaz negyedik generációs (1989-1995) Toyota Hiace-t 1991. december 30-án helyezték először forgalomba. Gazdája azonban vagy időkapszulának szánta, vagy meggondolta magát, mert

a harmincegy év alatt mindössze 490 kilométer került a rövid tengelytávú, egy tolóajtós furgonba

– ráadásul ennek egy jelentős részét minden bizonnyal a gyártást követő tesztek, illetve a szállítással járó mozgatás során tették meg.

Jó kérdés, hogy az ülésvédő fólia is eredeti-e Forrás: cc-cars.dk

A 2,4 literes, 97 lóerős dízelmotorral szerelt autó minden porcikája patika állapotú: a műanyagok fényes feketék, az egyszerű fehér karosszérián

sem horpadásnak, sem korróziónak még csak a nyomát sem lehet felfedezni.

A raktérben érintetlen a padlót és a válaszfalat borító műanyag kárpitozás, ami alól még csak ki sem hajtották a lekötő szemeket; az oldalfalakon gyönyörű állapotú pozdorjalappal találkozunk. Az ülések klasszikus, halszálka mintázatú szürke kárpitozását sem kéz, sem más testrész nem érintette.

Nem sokszor csapták be ezt az ajtót Forrás: cc-cars.dk

Akárhogyan is, ma már sehol nem találkozni ilyen állapotú Hiace-szel, hiszen a legendásan megbízható, hosszú életű modelleket gazdáik jellemzően kihajtották a világból, a több százezer kilométeres futásteljesítmény pedig még egy elpusztíthatatlan konstrukción is rajta hagyja a nyomát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a hirdetésben szereplő példány futásteljesítménye várhatóan új gazdájánál sem fog érdemben változni: legalábbis magángyűjteményben, de még inkább múzeumban volna a helye.

Itt nem szállítottak soha cementes zsákot Forrás: cc-cars.dk

A típus egyébként piactól és évjárattól függően a legváltozatosabb felépítményekkel (háromféle karosszériahossz, kétféle tetőmagasság) és tucatnyi különböző benzin- és dízelmotorral, hátsó- és összkerékhajtással volt elérhető. Magyarországon 1990-ben 120 darab ilyen Hiace állt szolgálatba az Országos Mentőszolgálatnál, kétliteres benzinmotorral, némelyik közülük több mint egymillió kilométeres futásteljesítménnyel ment nyugdíjba.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!