Megérkezett a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba az M GmbH első önálló szabadidő-autója, amely egyben a gyári sportrészleg első hálózatról tölthető plug-in hibridje is. A formájával sok vitát kiváltó XM tanulmányautó tavaly novemberi premierje után néhány hónappal az előszériás prototípusok intenzív tesztprogramon vesznek részt, amelyen hivatalos képek is készültek.
Az alapmodellben a 4,4 literes, V8-as turbómotor és az elektromos motor együtt 650 lóerőt és 800 Nm-t küld a négy kerékre, de
később lesz egy 750 lóerős csúcsváltozat is,
amibe valószínűleg még erősebb villanymotort tesznek.
A 25 kWh-s akkumulátor egy feltöltéssel körülbelül 80 kilométer tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé, ami már előrevetíti, hogy nem ez lesz a legtakarékosabb SUV hibrid üzemben sem. Azonban az elektromos motor a hajtáslánc gázreakcióját is javítja, mivel kiküszöböli a turbólyuk hatását. Az akkumulátort legfeljebb 7,4 kW-tal lehet tölteni, váltóáramról.
Bár az XM a nemrég frissített X7-esen alapul, az futóművét alaposan átalakítják a sportosabb használat miatt: széria az adaptív futómű-technológia, amely a típus-specifikus acélrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, valamint a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja.
Utóbbi oldalanként képes automatikusan csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, miközben a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja.
Szintén az alapfelszereltség része – a BMW M modellek történetében szintén először – az aktív hátsókerék-kormányzás,
amely fokozza a több mint 5 méteres SUV agilitását és fordulékonységát, és csökkenti a fordulókörének méretét.