Óriási újítás az autóiparban, szemétből készítik az egyik legfontosabb alkatrészt

Skoda Enyaq Coupé iV kupé
Az extraként rendelhető Lodge Design belső összeállítás fenntartható anyagokat tartalmaz: az üléskárpitok 40 százalékban természetes gyapjúból, 60 százalékban pedig PET-palackok újrahasznosítása során nyert poliészterből készülnek
Vágólapra másolva!
A Continental az első gyártó, amely sorozatban kezdi gyártani az újrahasznosított PET-palackokból készülő gumiabroncsokat.
Vágólapra másolva!

A Continental 2021 szeptemberében mutatta be saját fejlesztésű, poliészterfonalakra épülő ContiRe.Tex technológiáját. A fonalakat használt PET-palackokból nyerik ki bármiféle közbenső kémiai lépés nélkül, ennek köszönhetően a technológia sokkal hatékonyabb, mint a korábbi módszerek.

A technológiához használt palackok kizárólag olyan régiókból származnak, ahol nem működik zárt rendszerű újrahasznosítás. A speciális folyamat részeként a palackokat a kupak eltávolítása után szétválogatják, és mechanikai úton megtisztítják. A gépi aprítást követően a PET-palackokból először granulátumot, majd végül sodort poliészterfonalat készítenek.

Forrás: Continental

A PET-ből készült poliészterfonalat régóta használják abroncsok összetevőjeként. A szálak elnyelik a gumiabroncs belső nyomásából származó erőket, és még nagy terhelés és hőmérséklet mellett is méretstabilak maradnak. Egy autó négy abroncsához nagyjából 40 újrahasznosított PET-palack anyagát használják fel.

A ContiRe.Tex technológiával gyártott abroncsait a Continental első körben a PremiumContact 6, az EcoContact 6 és az AllSeasonContact öt-öt méretében teszi elérhetővé. Valamennyi ContiRe.Tex technológiás abroncs a Continental portugáliai gyárában készül.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!