A két újdonsággal teljessé vált a Toyota SUV kínálata: az ugyancsak idén debütált Aygo X és a tavaly év végén bemutatott Yaris Cross, a C-HR, az új Corolla Cross, a RAV4, a szintén új bZ4X, a Highlander és a Land Cruiser révén gyakorlatilag nincs olyan méretosztály, amelyben a ne képviseltetné magát a japán márka, persze arról lehet vitatkozni, hogy az Aygo X mennyire tekinthető szabadidő-autónak, és mi a Land Cruisert is inkább a komoly terepjárók, mintsem a városi SUV-ok közé sorolnánk.
A Corollák bevált technikáját emelt, szabadidő-autó karosszériával kombináló, 4,46 méter hosszú Corolla Cross méretében
a C-HR és a RAV4 közé érkezik, előbbinél 7 centivel hosszabb, utóbbinál 14 centivel rövidebb.
Fontos tudni, hogy ebben a modellben debütál a márka 5. generációs hibrid hajtása, amely könnyebb, erősebb és hatékonyabb a korábbinál (az ötajtós és kombi Corolla a ráncfelvarrással szintén most kapta meg ezt a generációt, de abban egy 1,8 literes, 140 lóerős változat is létezik). A Corolla Cross kizárólag a 197 lóerős kétliteres hibrid hajtással kapható, amivel az átlagfogyasztása 5,9 liter (AWD: 6,3 l), a gyorsulása 0-100 km/h-ra 8,1 másodperc, a végsebessége 180 km/h.
Az elsőkerék-meghajtású, Comfort felszereltségű alapváltozat
11,75 millió forintba kerül,
ez az ár már minden lényeges extrát tartalmaz az automatikus e-CVT váltótól (mint minden hibrid Toyotánál) a kétzónás automatikus klímán, a LED fényszórókon, a digitális műszerfalon és a 10,5 colos HD érintőképernyőn keresztül egészen a felhőalapú navigációig és a 17 colos könnyűfém kerekekig.
Apró szépséghiba, hogy alapfelszereltséggel csak 2023 márciusától lesz elérhető az autó, addig meg kell elégedni a 13,675 millióba kerülű Premier Edition változattal, ami már bőrkárpitozással, 18 colos felnikkel, fűthető kormánnyal, elektromosan nyitható csomagtérfedéllel, kulcs nélküli rendszerrel, tetősínnel, vezeték nélküli telefontöltővel, 360 fokos kamerarendszerrel, parkolóautomatikával és nagy hatótávolságú holttér-figyelővel is rendelkezik. Az elektromos összkerék-hajtás (a hátsó tengelyt villanymotor hajtja) minden felszereltséghez 800 ezer forintos extra.
A Toyota első nagy sorozatban gyártott elektromos autóját nemrég már ki is próbálhattuk, ezért most főleg az árakról és felszereltségekről lesz szó. Az orrmotoros, elsőkerékhajtású alapverzió a 204 lóerős orrmotorral
8,4 mp-es gyorsulást ad 436-516 km hatótávolság mellett.
Növeli a bizalmat a 71,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor iránt, hogy a 90 százalékos kapacitásmegőrzésére 10 év/240 ezer km garancát vállal a Toyota. Aki több erőre és tapadásra vágyik, választhatja 1,14 millió forint felárért a dupla motoros, összkerekes bZ4X-et is, ami már összesen 218 lóerős, viszont kisebb (411-470 km) a hatótávja.
Már a legolcsóbb Comfort felszereltség (összkerékkel nem választható) is tartalmazza a hőszivattyús, energiatakarékos fűtést, a kétzónás, applikációval távolból is vezérelhető légkondicionálót, a 8 colos érintőképernyőt, a kulcs nélküli rendszert, a 18 colos könnyűfém felniket, a LED fényszórókat és a Toyota Teammate biztonsági csomagot sokféle vezetéstámogató rendszerrel. Közel 1,4 millió forint a felára a második, Prestige felszereltségi szintnek, ami már mátrix LED fényszórókkal, 12 colos érintőképernyővel, vezeték nélküli telefontöltővel, bőrkárpitozással, ülés- és kormányfűtéssel, parkolóradarokkal, elektomos csomagtérajtóval és vezetőüléssel is rendelkezik.
Comfort felszereltséggel
a fronthajtású alapmodell 19,76 millió forinttól indul,
a legjobb felszereltségű (Premier Edition), összkerekes csúcsmodell alapára pedig 24,83 millió forint. Utóbbi már a napelemes üvegtetőt is tartalmazza, amely a Toyota szerint önmagában akár naponta 5 km megtételéhez elegendő energiát képes megtermelni.
A most leleplezett, már előrendelhető két Toyota SUV első példányai várhatóan idén ősszel érkeznek meg a magyarországi márkakereskedésekbe, normál volumennel azonban csak jövő évben lehet számolni.