Klasszikus, teljes körű ráncfelvarráson esik át 2023 elejére a világ legnagyobb számban eladott személyautója, a Toyota Corolla 2018-ban megjelent 12. generációja. A műszaki fejlesztés mellett
a modellcsalád megjelenését is frissítették, bár ezt alig lehet észrevenni.
Módosították a hűtőmaszk rácsozatát, a ködfényszórók keretét, valamint a könnyűfém keréktárcsákat.
A jobban felszerelt kivitelek már full LED fényszórókat kapnak, a legfelső felszereltségi szinten pedig már adaptív fényszóró jár. Korábban sok kritika érte az utastér minőségérzetét, ezért a tervezők a tapintási élmény fokozására törekedve háromdimenziós mintákkal javítottak a kárpitok és felületek tapintásán. A GR Sport kivitel beltérében friss rajzolatú üléskárpitozás várja az utasokat, a fejtámaszokat és a motorindító gombot mostantól a GR logó díszíti.
Bevezették a mobil adatkapcsolaton keresztül megvalósuló vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetőségét a Toyota Smart Connect rendszerhez, amely a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja.
A természetes beszédstílust is megértő hangvezérléssel nem csak a multimédiás és egyéb kényelmi rendszerek vezérelhetők szóbeli parancsokkal, hanem például az ablakemelők is. Emellett a MyT okostelefonos alkalmazás is rendelkezésre áll, amelyen keresztül a
távolból is működtethetők az ajtózárak, a vészvillogók vagy a klímaberendezés,
és amely képes megmutatni a felhasználónak, hogy hol parkol járműve.
Jóval fontosabb, hogy a Toyota immár az ötödik generációs hibrid technológiával szereli a Corollát modellcsaládját. A módosítások a rendszer összes elemét érintik, a belső égésű és az elektromos motort éppúgy, mint a vezérlő elektronikát és a lítium-ion akkumulátort. Az utóbbi jelentősen megnövelt fajlagos teljesítménnyel bír, így annak ellenére erősebb, hogy mérete és tömege egyaránt csökkent, utóbbi akár 18 kilogrammal.
Az 1,8 literes hibrid egység rendszerteljesítménye a korábbi 122-ről 140 lóerőre emelkedett. Ez dinamikusabbá teszi az autót, a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodpercig tart a gyorsulás 0-100 km/órára, változatlan fogyasztás és kibocsátás mellett. A kétliteres rendszer ugyancsak erősebb lett: a 184 helyett 196 lóerős konfigurációval álló helyzetből 7,5 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/órát, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.
Az objektív fejlődés mellett állítólag a vezetés szubjektív élménye is javult, ugyanis a hibrid vezérlés áthangolásával a mérnökök elérték, hogy a gyorsulás pontosabban kövesse a vezető szándékát, a gázpedál működtetésének a jellegét. Ráadásul a természetesebb gyorsulási érzetet alacsonyabb motorzajszint is kíséri, bár ezeket korábban is minden hibrid generációváltásnál hangsúlyozta a Toyota, és sosem sikerült tökéletesre a végeredmény.
Ami a biztonságot illeti
A Corolla megkapta az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. Ennek értelmében a 2023 elején forgalomba kerülő, megújult Corollákon innovatív rendszer akadályozza meg a gázpedál téves lenyomásából fakadó véletlenszerű gyorsulást, és fejlett érzékelő technológiák kerülik el az ütközést, ha kereszteződésben kanyarodunk be.