A Magyar Közút kamerája ezúttal egy kettős ráfutásos balesetet rögzített az M1-es autópályán. Először egy Volvo hátuljába futott bele egy Renault, aztán egy Renault furgon hátuljába egy Peugeot.
A szervezet felhívja a figyelmet, hogy ha valaki nem tartja be a követési távolságot, és még a figyelme is elkalandozik vezetés közben, akkor elég, ha egy nagy forgalmú autópályán bármilyen ok miatt hirtelen megtorpan a forgalom, és már rögtön nem lesz ideje megállni. Ilyenkor nem csak a nagyobb sebesség miatt lesz nagyobb kár, mint egy városi koccanásnál, hanem azért is, mert az előrebillenő autó magasra kerülő hátulja komolyabb pusztítást végez a hátulról belé futó, szintén előrebillenő autó mélyre került orr-részében.
A KRESZ 27. § (1) bekezdése szerint járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni. Ez a járművek sebességétől, az útviszonyoktól és a vezető reakcióidejétől is függ. Ahhoz, hogy észleljük, hogy cselekednünk kell, majd elvégezzük a szükséges cselekvéssort, biztonságosan 2 másodpercre van szükségünk. Ez 130km/h-ás sebességnél 72 méter megtételére elegendő, míg 90 km/h-nál 50 métert halad a jármű. A követési távolságot tehát az egyéb körülmények alapján ezen értékek körül célszerű megválasztani.