Németországban jelenleg 80-100 ezer fősre tehető a teherautó- és kamionsofőr-hiány. Figyelembe véve a nyugdíjazások ütemét, ez a szám tíz éven belül 230 ezerre nőhet, ez pedig már komoly hatással lehet az árufuvarozásra - írta a Vezess.hu.
A Német Szövetségi Áruszállítási, Logisztikai és Hulladékkezelési Szövetség (BGL) szóvivője, Dirk Engelhardt nemrég meglepő javaslattal állt elő a munkaerőhiány csökkentésére. Álláspontja szerint
lehetővé kell tenni, hogy B kategóriás jogosítvánnyal ne csak 3,5 tonnás áruszállítókat és furgonokat, hanem akár 7, 5, 10 vagy 12 tonnás teherautókat is lehessen vezetni.
Amennyiben Németországban bevezetnék ezt a módosítást, az minden bizonnyal precedensértékű lehetne, hiszen nem csak a német gazdaság számára okoz problémát a teherautó- és kamionsofőr-hiány.