A német szövetségi költségvetés finanszírozásával összesen 27 hidrogénüzemű üzemanyagcellás haszongépjármű kerül a logisztikai, termelési és kereskedelmi ágazatokban működő hét vállalat kezelésébe. A cég közleménye szerint az "XCIENT Fuel Cell" járművek hatótávolsága 400 kilométer és tartályaikat hőmérséklettől függően 8-20 perc alatt lehet hidrogénnel teljesen feltölteni.
Az üzemanyagcellás technológiával a hidrogén kontrollált körülmények között reagál az oxigénnel, a folyamat elektromos áramot termel, amely a motorokat hajtja. A jármű egyetlen kibocsátása a vízgőz, így az üzemanyagcella klímabarát alternatívája lehet a dízel meghajtásnak, különösen nagy forgalomban.
Svájcban már 47 Hyundai teherautó közlekedik üzemanyagcellás rendszerrel, és az év végéig várhatóan több mint négymillió kilométert tesznek meg.