A kis SUV mellett még három tisztán elektromos modell érkezik majd Európába az amerikai márkától 2025-ig, mindegyik 4xe jelöléssel, ami az elektromos/elektrifikált összkerékhajtást jelenti. A legtöbb eladást a Vitara-méretű Avengertől várják, ami
a legkisebb SUV, amit a Jeep valaha gyártott.
Azt reméli a márka, hogy ez az elektromos városi szabadidő-autó olyan vevőket fog a márkához csábítani, akik korábban még nem rendelkeztek Jeeppel. Főleg a városban élő fiatalok érdeklődésére tarthat számot a 4 méternél alig hosszabb SUV, ami terepen állítólag legalább olyan jól fog boldogulni, mint a kicsit nagyobb, konnektoros hibrid Renegade 4xe.
Az Avenger arra a Stellantis-féle ECMP platformra épül, ami jelenleg az Opel Mokkától a DS 3 Crossbackig sok villanyautónak képezi az alapját a konszern európai márkáinál. A Jeep számára azonban kissé módosítják a moduláris padlólemezt, hogy a márkához méltó terepjáró-képességei lehessenek az Avengernek,
a Jeep a kategória legjobb terepszögeit és hasmagasságát ígéri.
Legalább kettő, de akár négy darab is lehet az autóban a 95 lóerős villanymotorból, utóbbi esetben előre is háta is jut belőle, így megvalósul az összkerékhajtás. A fronthajtású változat alacsonyabb fogyasztásával akár 400 km-t is meg tud majd tenni egy töltéssel, amiből arra következtethetünk, hogy legalább 50 kWh-s lehet az akkumulátora. Később egy hibrid változatot is bemutatnak, de erről a változatról csak az októberi Párizsi Autószalonon árulnak el részleteket. Az Avenger Lengyelországban,
az egykori Fiat-gyárban készül majd Tychy-ben,
innen exportálják majd Ázsiába is, de Amerikába nem, ott ugyanis nem lesz kapható.
A 4xe kínálat másik végébe érkezik majd a kb. 5 méter hosszú, elegáns, Wagoneer S nevű prémium SUV, és az extrém terepre tervezett, Wrangler-által inspirált Recon is, mindkettő tisztán elektromos hajtással. Előbbiben
600 lóerős, többmotoros hajtáslánc
lesz, a gyorsulás 0-100 km/h-ra 3,6 másodpercig fog tartani, a hatótáv eléri majd a 640 km-t, ami hatalmas akkumulátort feltételez.
Vele ellentétben a robusztus, 2024-ben érkező Recon a luxus helyett inkább a terepjárásra koncentrál, elektromosan zárható differenciálművekkel, alsó védőlemezekkel és komoly, bütykös terepgumikkal. Felárért kivehető ajtókat és tetőt is lehet majd rendelni hozzá. Mindkét újdonság csak elektromos változatban lesz kapható (2025-től) Európában, az első modellek lesznek, amelyek már a Stellantis „STLA Large" platformjára épülnek.
Látszik az irány, szép lassan tisztán elektromos márkává változik a Jeep, Christian Meunier vezérigazgató szerint
2030 után már az eladásaik 100 százalékát a villanyautók teszik majd ki Európában
és 50 százalékát Észak-Amerikában. Az újdonságok további részletei, például az árak is a Párizsi Autószalonon derülnek majd ki október 17-én.