Sokan emlékeznek még az időkre, amikor éveket kellett várni a csehszlovák, keletnémet, lengyel, román, jugoszláv és persze szovjet gyártmányú autókra, csak a kivételezettek kis csoportja juthatott nyugati csúcstechnikához. A fiatalabb generációk szüleik, nagyszüleik elbeszéléseiből, veterános rendezvényekről ismerhetik az állami Merkúr vállalat felhozatalát, amely előjegyzési rendszerben árulta a KGST-modelleket, de a tájékozódás leghitelesebb formáját alighanem napjaink részletes írásos értékelésben kifejtett, bőséges képanyaggal dokumentált oldtimer tesztjei jelentik.
Ezek a szocializmusban megjelenő szakújságok elfogultsága nélkül, a nosztalgia sűrű ködén átlátva mutatják be a Zsigulikat, Daciákat, Wartburgokat és társaikat, az objektivitás mellett természetesen az emocionális, hobbiautós szempontokra is ügyelve. Ilyen írásokkal sok-sok vasárnapon az Origo olvasói is találkozhattak már, most pedig partnerlapunk, a Retro Mobil kifejezetten a keleti blokk, azon belül a rendszerváltás előtti Magyarország mobilitásáról szóló, 100 oldalas különkiadványban sorakoztatja fel az ikonikus autókat, gondosan felújított, vagy szépen megőrzött eredeti állapotban.
Nem csak négykerekűek szerepelnek a december elején megjelenő Retro Mobil Deluxe hasábjain, hanem Simson, Jawa és más motorkerékpárok is, ráadásul akad a lapnak egy további érdekessége: az olvasónak lehetősége nyílik egyedi címlappal kérnie. Ennek lényege, hogy be lehet küldeni saját fotót és ahhoz képaláírást (például: „Apu kombi Trabija 1979-ben, ezzel mentünk a Fekete tengerre"), az így elkészített borítóval tehát egyedi újság kerülhet a karácsonyfa alá. A személyre szabott szaklap rendelésének menetéről a kiadó weboldalán olvashat bővebben, a beküldési határidő október 25.