A Toyota és stratégiai partnere, a kínai akkumulátorspecialista BYD által alapított vegyesvállalat, a BYD Toyota EV Technology leleplezte a bZ3 középkategóriás elektromos szedánt, amely egy új akkumulátorral lép piacra jövőre Kínában.
A vékony lítium vasfoszfát (LFP) katóddal szerelt (LFP) lítium-ion akkumulátorok kevesebb helyet foglalnak (azaz egységnyi alapterületen nagyobb kapacitás érhető el),
élettartamukat pedig nem rövidíti, ha 100%-ra töltik őket
(a hagyományos lítium-ion polimer akkumulátoroknál 80%-os töltöttséget tekintenek optimálisnak a hozzáértők.)
A Toyota bZ3 esetében mindez remek értékeket eredményez: a hatótávolság meghaladja a 600 kilométert, az élettartam pedig szintén kimagarló:
a Toyota garantálja, hogy 10 évnyi használat után is eredeti kapacitásának legalább 90%-át nyújtja majd a rendszer.
Ehhez a BYD által optimalizált katódstruktúra mellett a Toyota akkumulátorhűtési, -vezérlési és -felügyeleti rendszere is hozzájárul.
A Toyota bz4X szabadidő-autóhoz hasonlóan az e-TNGA platformra épülő, 4,72 méter hosszú bZ3 szedán az előzetes információk szerint tágas hátsó férőhellyel rendelkezik, amit a 2,88 méteres tengelytáv garantál. A légterelő elemek, a síkba süllyesztett kilincsek, a speciális profilú keréktárcsák, a gondosan kialakított fenéklemez és az egyedi kialakítású hátsó lökhárító együtt igen kedvező:
0,218-as légellenállási együtthatót
eredményeznek.
A vezetői környezet teljes egészében digitális, és a lehető legegyszerűbb, hogy semmi ne vonja el a vezető figelmét. A modell végleges és részletes műszaki adatait a piaci bevezetést megelőzően hozza nyilvánosságra a Toyota.