Borítékolható, hogy nálunk is ellepi az utakat - Toyota Corolla Cross menetpróba

Toyota Corolla Cross
Vágólapra másolva!
A Corolla és a többi Toyota népszerűségét látva sikerre van ítélve az új Corolla Cross is. Vezetni nem olyan jó, mint a normál kompaktot, és kicsit többet is fogyaszt, de tágasságtól a magasabb üléspozícióig hozza mindazokat az előnyöket, amiket egy szabadidő-autótól elvárnak a vásárlók.
Vágólapra másolva!
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

A világ legnépszerűbb autótípusának számító, 55 év alatt több mint 50 millió példányban fogyott Toyota Corolla legutolsó, 2019-ben érkezett nemzedéke (a 12.) telitalálatnak bizonyult. Nem csak dizájnban szakított a konzervatív stílussal, de az új műszaki alapoknak köszönhetően a vezethetősége is hatalmasat fejlődött, ráadásul a régi 1,8-as mellett már egy erősebb kétliteres hibrid hajtással is meg lehet venni, ami majdnem olyan takarékos, viszont jóval dinamikusabb. Nem véletlen, hogy a háromféle karosszériával kapható Corolla

szerves része lett az utcaképnek Magyarországon is,

a flottás vásárlók mellett a taxisok és magánvásárlók körében is népszerű.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Négy év elteltével érkezett meg a modellfrissítés, ami új, ötödik generációs hibrid hajtás és a modernebb infotainment rendszer mellett új modellváltozatokat is hozott. Európa sajnos nem kap a 300 lóerős, összkerekes hot hatchből, a GR Corollából (Amerika viszont a GR Yarist hiányolhatja), viszont a Corolla Cross szabadidő-autó nálunk is megjelent a kínálatban. Ezt az autót azoknak szánja a Toyota, akik egy jól használható, takarékos kompakt SUV-ot szeretnének vásárolni, de a RAV4 számukra túl nagy vagy túl drága, a CH-R viszont túl merész, vagy szűk.

Hogy néz ki?

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Bár a sajtóanyag szerint a Corolla Cross formaterve az európai piac igényeinek megfelelően készült, valójában egy

globális modellről van szó,

az észak-amerikai piacon például már 2020 óta kapható. Nehéz beleszeretni a formájába, igaz, belekötni is, láthatóan biztonsági játékot űztek a Toyota dizájnerei; a fő célkitűzés az lehetett, hogy nehogy megosztó formát alkossanak. Éppen ezért a karosszérián kevés a játékosság, talán csak a Lada Vestáéhoz hasonló, oldalsó C-motívumok tekinthetők annak, amelyek hatásosan emelik ki a kiszélesített sárvédőket.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

A szögletes, fényezetlen műanyag betétekkel kibélelt kerékjáratok a RAV4-re emlékeztetnek, a kocsi orra és hátulja viszont kevésbé emlékezetes, nyoma sincs a ferdehátú Corolla merész sportosságának vagy a Yaris Cross vidám bumfordiságának. A hatalmas hűtőmaszk és a szintén túlméretezettnek tűnő fényszórók álmosan agresszív arckifejezést kölcsönöznek az autónak, a magasra tett, vízszintes hátsó lámpák kissé jellegtelenek, és miattuk a hátsó szélvédő kisebb, mint lehetett volna.

Milyen a technika?

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

A Corolla Cross hossza 4460 mm, szélessége 1825 mm, magassága pedig 1620 mm, tehát alig nagyobb, mint az Esztergomban készülő Suzuki S-Cross. Pontosan a CH-R és a RAV4 közötti szűk résbe lőtték be a méreteit, előbbinél 7 centivel hosszabb, utóbbinál 14 centivel rövidebb,

a normál Corollánál pedig 18,5 centivel magasabb.

Utóbbival egyetlen karosszériaeleme sem közös, viszont a lemezek alatti technika – beleértve a GA-C platformot, a komplett hajtást és a műszerfalat – az alsó-középkategóriás testvérmodellből származik, azt leszámítva, hogy a Corolla Cross összkerékhajtással is kapható. Ebben az esetben a Toyota-hibrideknél megszokott módon nem kardántengely viszi hátra a hajtást, hanem a hátsó tengelyre is kerül egy önálló villanymotor.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Ez, ellentétben az összkerekes Yaris Cross elektromos farmotorjával, már valódi segítséget jelenthet a hajtásban, hiszen nem csupán jelképes 7 lóerővel rendelkezik, hanem ennek a hatszorosával, és jóval nagyobb sebességtartományban képes bekapcsolódni a hajtásba, akár az alul- vagy túlkormányzottsági hajlamot is csökkentve. Aki viszont azt hiszi, az összkerekes Corolla Cross jóval erősebb a fronthajtásúnál, azt ki kell ábrándítanom, ugyanis

mindkét hajtáslánc rendszerteljesítménye 197 lóerő,

az első és a hátsó villanymotor teljesítménye ugyanis nem adódik össze. Csak gyorsulásban van egy kis előnye az összkerekesnek (7,6 helyett 7,5 másodperc százig), a végsebessége mindkettőnek 180 km/h, és a menetpróba tapasztalatai is azt mutatják, hogy nem érezni különbséget köztük menetdinamikában.

Milyen belül?

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

A jóval nagyobb fejteret, és csomagtartót (361 helyett 433 liter), valamint a magasabb üléspozíciót leszámítva minden olyan, mint a normál Corollában. Ez sajnos a szűkös hátsó lábtérre is igaz, a Cross ugyanis

az ötajtós ferdehátú rövid tengelytávját örökölte, nem a kombi hosszabbját.


Ismerős lehet a műszerfal is, aminek bizony már érződik a formáin, hogy nem mostanában tervezték.

Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross
Toyota Corolla Cross

Belső minőségérzet, anyaghasználat, és dizájn tekintetében nyilvánvaló a Corolla Cross elmaradása a többi japán márka (Mazda, Honda, Nissan) frissebb modelljeitől, de legalább az összeszerelés példás, és az új, szép grafikájú és erősebb hardverű infotainment rendszerrel sikerült utolérni a konkurenciát.

Alapáron jár a 12,3 colos digitális műszerfal,

amely négyféle stílust ismer, ezek neve magyarul meglehetősen mókásan hangszik: okos, alkalmi, masszív sportos. Egyedül az utóbbiban látható a fordulatszámmérő, aminek persze sok értelme nincs, mivel a hibrid rendszer bolygóműves e-CVT rendszere maga intézi az erőátvitelt.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!