Egyelőre a képeken kívül semmi hivatalos információt nem árult el a Mazda a képeken látható, Vision Study nevű fehér kupéval kapcsolatban, de mivel a prezencációban közvetlenül a régebbi MX-5-ösök után szerepelt,
jó eséllyel a roadster új nemzedékét tisztelhetjük benne
dizájntanulmány formában. A fix tetős kupé sirályszárnyas ajtókkal, és extrém módon kiszélesített kerékjáratokkal rendelkezik, ezen alighanem változtatnak még a sorozatgyártásig. Reméljük, a ferraris farkiképzés az izgalmas hátsó lámpákkal azért marad.
Megmutatták a sportautó X-alakú vázát is, amiben látszatra van hely hosszában beépített benzinmotornak, de a vezető mögött egy doboz is látható, ami akkumulátor vagy hidrogénes üzemanyagcella lehet. Leghamarabb 2024-ben érkezhet az ötödik, NE jelzésű MX-5 generáció, kereken 10 évvel az ND után.
A japán gyártó bejelentette, hogy összesen 10,6 milliárd dollár, azaz kb.
4200 milliárd magyar forintnak megfelelő összeget szán az elektrifikációval kapcsolatos fejlesztésekre
a következő nyolc évben. Három szakaszra osztották a 2030-ig hátralévő időszakot: 2022-2024 között az alapfejlesztésekre koncentrálnak, ekkor fogják az elektromos MX-30 Wankel-motoros, hatótávnövelős verzióját (ami jó megoldásnak tűnik a normál változat csupán 200 km-es hatótávjának kezelésére), valamint a plug-in és lágy hibrid hajtásokkal kapható CX-60 hétszemélyes nagytestvérét, a CX-80-ast fogják bemutatni
A 2025-től 2027-ig tartó időszakban érkezik majd egy új, saját fejlesztésű hibrid rendszer, valamint több új, tisztán elektomos modell is a kínai és az európai piacra. A 2028 és 2030 között pedig sor kerül az összes Mazda-modell elektromos változatának globális bemutatására.
A hirosimai gyártó célja, hogy 2030-ra a világon eladott új Mazdák közül 10-ből 4 már tisztán elektromos legyen. További fontos cél 2035-re az összes Mazda-gyár, 2050-re pedig az egész vállalati működés szén-dioxid semlegessé tétele, valamint az, hogy 2040 után már haljon meg senki új Mazdában, ha közlekedési baleset résztvevőjévé válik.