Ehhez képest semmi a kátyús aszfalt: afrikai kősivatagba indultunk a Dacia Dusterrel

Dacia Duster
Vágólapra másolva!
Marokkó úttalan útjain próbáltuk ki, hogy a dömpingára miatt hallatlanul népszerű Duster idére frissített, új emblémával ékeskedő változata mennyire bírja a kemény terepezést.
Vágólapra másolva!
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster

Több mint 12 év telt el azóta, hogy az első generációs Dacia Duster menetpróbáján részt vettem Marokkóban, és a román gyártó most ismét az észak-afrikai országba hívta az újságírókat, hogy a SUV legújabb változatát vezethessük. Az azóta eltelt egy tucat év alatt nagy utat járt be a Duster, már 2,2 millió eladott példánynál tart, és

2018 óta stabilan a legnépszerűbb szabadidő-autó az európai magánvásárlók körében.

A jobbszélen a legelső Duster, balszélen a 2017-ben debütált második generáció Forrás: Dacia

Öt éve mutatkozott be a második generációja, amely alapvetően a régi technikájára épül, de szinte minden részletét áttervezték (beleértve az összes külső karosszériaelemet), és számos olyan újítást vezettek be, ami sokkal élhetőbbé tette. Ekkor cserélték le a kényelmetlen üléseket és az olcsó hatású műszerfalat, ekkor jelentek meg Audi TT-stílusú digitális kijelzők a tekerős klímagombok közepén, és a kormánykeréknek ettől kezdve nem csak a magassága, de a távolsága is állítható lett. Több szigetelés alkalmazásával a zajszintet is a felére csökkentették, a hidraulikus szervokormányt pedig üzemanyag-takarékosabb elektromosra cserélték.

Megkapta az egyenruhát

Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster

Első Daciaként kapta meg a Duster a függönylégzsákot, és opciósan az automatikus klímát (igaz, csak egyzónásként), a kulcs nélküli rendszert, a holttérfigyelőt és az automatikus fényszórót is, a magasabb felszereltségű változatok kerekei pedig 16 helyett 17 colosak lettek. 2021-ben érkezett a második generáció első modellfrissítése, ekkor egyszerűsítették az elérhető hajtáslánc-kínálatot (26-ról 13-ra csökkentve a számukat), és

elérhetővé tettek egy duplakuplungos automatikus váltót

a 150 lóerős turbós benzinmotorhoz, a Daciák között egyedüliként. Ezen kívül enyhén áttervezték a hűtőmaszkot és a lámpákat (LED-es lett a tompított), új infotainment rendszereket vezettek be vezeték nélküli okostelefon-tükrözéssel, valamint könyöklőt építettek be az első ülések közé.

Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster

Jogos a kérdés, hogy ha nemrég modernizálták a Dustert, akkor most mi szükség volt még egy modellfrissítésre? Nos, ezúttal a Dacia teljes modellportfóliót érintő arculatváltása miatt nyúltak hozzá a SUV-hoz,

az egységesítés jegyében felkerült rá a román autógyártó új DC „link"emblémája,

amely a korábbi sörnyitót váltotta le, és emiatt ismét áttervezték a hűtőmaszkot, amelyen a króm díszítéseket fehér betétek váltották. Hátul pedig a mai divatnak megfelelően D A C I A felirat került a csomagtérfedélre új betűtípussal, emellett az alsó védőlemez-imitációkat és a tetősíneket a korábbinál sötétebb szürkére fényezik.

Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster
Dacia Duster

Hogy belül se maradjon minden változatlan, a stílusidegen kerek légbeömlőket szögletesre cserélték, és a csúcsváltozatban már motorosan behajthatók a tükrök. Ennél enyhébb ráncfelvarrást nehéz elképzelni, de érthető, hogy a Dacia már nem akart költeni a típusra, hiszen egyrészt így is szárnyalnak az eladásai, másrészt két éven belül piacon lesz az utóda.

Mit tud terepen?

Bár az összkerékhajtású változatok hasmagassága egy hajszányival kisebb, mint a fronthajtásúaké (214 vs. 217 mm), ettől még az előbbiek rendelkezik jobb terepjáró-képességgel. Az első generációs Nissan Qashqai-ból származó,

690 ezer forintért rendelhető összkerékhajtás

nem változott az első generációs Duster óta. Alapesetben csak az első kerekek hajtottak, száraz aszfalton ez a beállítás ajánlott, de a legtöbbször még könnyű terepen is elég. Ha a hátsó kerekeket is be akarjuk vonni a hajtásba, akkor a középkonzolon lévő forgókapcsolót kell elforgatni.

Az összkerékhajtás és a padlólemez is az első generáció öröksége. Legfeljebb a nyomaték fele mehet hátra Forrás: Dacia

Auto állásban csak akkor küld hátra nyomatékot a rendszer, ha kipörögnek az első kerekek, míg Lock-ban fixen hátra jut az erő 50 százaléka. Mivel a fronthajtású verziók egyszerű, csatolt lengőkaros hátsó futóművel nem lehetett volna megoldani a hátsó hajtást, a 4x4-es verziók teljesen független MacPherson rendszerű felfüggesztéseket kapnak hátra, emiatt a csomagtartó befogadóképessége 445-ről 411 literre csökken, de még ez is jóval több, mint amennyit egy Vitara kínál.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!