Franciaországban márciusban életbe lép az a szabályozás, amely kötelezi az összes, az országban hirdető autómárkát, hogy reklámjaikban – szerepeljen akár tévében, rádióban, a nyomtatott sajtóban vagy az interneten – felhívja a figyelmet a kevésbé szennyező közlekedési alternatívákra - írta a Vezess.hu.
A hirdetőknek három lehetőségük lesz: vagy az autómegosztásra kell felhívniuk a figyelmet, vagy a napi szintű tömegközlekedésre, amellyel kiváltható például az autós ingázás,
de javasolhatják a kerékpározást és a sétát is rövid utakhoz.
Emellett mindenhol meg kell jeleníteniük egy hashtaget, amely nagyjából annyit tesz, hogy "közlekedj kevesebb károsanyag-kibocsátással."
A hirdetési szabályok 2028-ban tovább szigorodnak: akkor már
teljesen betiltják az olyan járművek reklámjait, amelyek CO2-kibocsátása meghaladja a kilométerenkénti 123 grammot.