A Volkswagen márka új formatervezési vezetőt kap, miután a fél éve kinevezett új vezérigazgatót, Thomas Schäfert állítólag nem nyűgözték le Jozef Kaban által felügyelt tervek, az ID.2 kisautót megelőlegező ID.Life tanulmány (2021), és a Trinity luxusautó. Mindkettőt jelentősen áttervezik, utóbbi szedán helyett SUV lesz az Automobilwoche információi szerint. A Volkswagen hivatalosan bejelentette, hogy
a szlovák tervező helyét február 1-jétől Andreas Mindt veszi át, aki a Bentley-től érkezik.
Mindt már 27 éve dolgozik már a konszernnél, amiből az első 15 évet az anyacég wolfsburgi tervezőrészlegén töltött el, többek között az első Tiguen és a Golf VII formája is hozzá köthető. Ezután ment át Ingolstadtba, ahol olyan Audikat alkotott, mint például a Q8, vagy az első elektromos modell, az E-tron.
Az 50 éves Jozef Kaban sem ma kezdte a szakmát, olyan autókat köszönhetünk neki, mint a Seat Arosa, a Volkswagen Lupo, a Bugatti Veyron vagy a Skoda Octavia második és harmadik generációja. 2017-ben elhagyta a Volkswagen-konszernt a BMW kedvéért, ahol fél évet a Rolls-Royce-nál is lehúzott. 2020 januárjában tért Vissza Wolfsburgba, a Volkswagen márkához.
A szlovák sztártervezőt csak a pozíciójából rúgták ki, a leváltásának élét tompítva inkább új feladatot adnak neki a szervezeten belül: a Volkswagen kreatív művészeti igazgatója lesz, és ebben a minőségében csak a műszaki fejlesztésekért felelős igazgatónak, Kai Grünitznek tartozik majd beszámolóval.