A Mercedes terepjárója 1979 óta kapható, a szinte változatlan megjelenésű második, immár független első futóműves nemzedéke 39 évvel később, 2018-ban jelent meg. Kultikus státuszát a rajongók körében elsősorban annak köszönheti, hogy
a jellegzetes formatervezés és a emek terepjáró-képesség egyedülálló kombinációját nyújtja.
A jubileumi jármű egyedi "vintage" megjelenésének mintája az 1986-os modellévből származó 280 GE volt, annak a jellegzetes zöld színét, narancs irányjelző-burkolatát, kockás üléshuzatát és fekete részleteit kapta meg az új modell, a pótkerék-takaróra a régi, nagyméretű márkajelzés került.
Az 1979 tavaszi piaci bevezetéskor a vásárlók négy motorváltozat közül választhattak, 72 és 150 lóerő közötti teljesítménytartományban. Rövid tengelytávú kabriók, és rövid vagy hosszú tengelytávú kombi karosszériával volt kapható a katonaságok által is kedvelt modell.
Az elmúlt négy évtized során a G-osztály haszonjárműből életstílus tárggyá nőtte ki magát,
ma már a leggazdagabb réteg kedvelt családi autója,
a legtöbbet az 585 lóerős AMG-változatból adják el, ezek az autók a legtöbbször sosem hagyják el az aszfaltot.
Jellegzetes karakterét a mai napig megőrizte a G-osztály..
Az állandó összkerékhajtás, a 100 százalékosan zárható három diffizár és a robusztus létraalváz a kezdetek óta szériatartozék.
Az olyan ikonikus dizájnelemek, mint a kerek fényszórók, a látható zsanérok, a hátsó ajtón hordott pótkerék és a szögletes sziluett gondoskodnak arról, hogy a terepjáró még ma is azonnal felismerhető legyen, mint az első generáció közvetlen örököse.